Wystraszona, kilkuletnia dziewczynka podczas wizyty u dentysty zamiast otworzyć usta, rozkłada nogi. Nieco przerażająca dla przeciętnego odbiorcy sytuacja ma pokazać, jak na zachowania oraz permanentne stany lękowe u dzieci wpływa przemoc seksualna, której doświadczają w rodzinnym domu lub poza nim.
Stworzony przez agencję Duval Guillaume spot reklamowy "Otwórz usta" ("Open your mouth") stanowi element kampanii, zrealizowanej jesienią 2008 roku w Belgii. Nazwa kampanii ma dwojakie znaczenie – nie tylko nawiązuje do sytuacji przedstawionej w kreacji, ale jest także podstawą apelu stanowiącego hasło projektu: "Jeśli widzisz jakiś przejaw wykorzystywania dzieci, otwórz usta" ("If you see a sign of child abuse, open your mouth"). Przekaz ma uświadomić, że nawet w sytuacjach uznawanych za codzienne możliwe jest zauważenie skutków molestowania. Kluczem do dalszego prawidłowego rozwoju dziecka jest zastąpienie cechujących wiele osób postronnych ignorancji – ingerencją w odpowiednim momencie.
Pomysłodawcą kampanii jest belgijska organizacja Kinderkreet (Childcry). Jej założycielką jest Patricia, obecnie matka dwójki dzieci. W dzieciństwie przez 8 lat była bita i molestowana seksualnie przez swojego ojca-alkoholika. Przez wiele lat utrzymywała te bolesne doświadczenia w sekrecie. Jak deklaruje, nie udałoby jej się pozbyć koszmarów z przeszłości bez pomocy innych – dlatego zdecydowała się wyciągnąć dłoń do nieletnich i dorosłych ofiar pomocy seksualnej za pośrednictwem fundacji, w której działa wraz ze swoim (dzisiaj już byłym) mężem.
Zjawisko pedofilii – również dziejącej się w rodzinie – jest ogromnym problemem wielu społeczeństw – także polskiego. Jak donoszą statystyki policyjne, w latach 2007-2009 przestępstwa o charakterze seksualnym dotknęły ponad 22 tysiące małoletnich.
E. Janota, M. Juźwiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem