logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Sto lat? Dekadę? Czy godzinę temu?
13.03.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Niemcy, Węgry, Kultura i sztuka, Obronność i bezpieczeństwo, Prawa człowieka

Sto lat? Dekadę? Czy godzinę temu?



W związku z bezprecedensowym wzrostem liczby konfliktów zbrojnych na świecie Centrum Fotografii Współczesnej Roberta Capy zainicjowało kampanię, która ma uzmysłowić odbiorcom, że dzisiejsze wojny są znacznie bardziej podobne do wojen z ubiegłego stulecia, niż nam się wydaje.

Robert Capa, jeden z najważniejszych fotografów XX wieku, pionier reportażu wojennego i założyciel kultowej agencji Magnum, powiedział kiedyś: – Mam nadzieję, że jako fotograf wojenny do końca życia przejdę na bezrobocie. Tak się, niestety, nie stało. Capa zginął na wojnie: w 1954 roku wyjechał do Wietnamu, by dokumentować przebieg świeżo rozpoczętego konfliktu w Indochinach i stracił życie w wyniku wybuchu miny lądowej (więcej na temat Roberta Capy można przeczytać TUTAJ).

Kampania Capa vs War („Capa kontra wojna”) nawiązuje do dziedzictwa Capy zarówno w formie jak i treści. Na projekt złożyły się cztery, ponadczasowe prace artysty, które – choć wykonane ponad 80 lat temu – łatwo pomylić z fotosami toczących się obecnie konfliktów. Każde ze zdjęć zostało opatrzone przejmującym komentarzem w stylu: Sto lat? Dekadę? Czy godzinę temu?

– Poprzez swoje obrazy Robert Capa ukazywał nie tylko okropności wojny – komentuje Orsolya Kőrösi, dyrektor zarządzająca Capa Center. – Naświetlał także powszechne pragnienie pokoju i siłę ludzkiego ducha w obliczu przeciwności losu. Jego prace są wzruszającym przypomnieniem, że pokój to nie tylko nieobecność wojny, ale obecność zrozumienia, empatii i nadziei. Dlatego tak mocno stoimy za tą kampanią. Rezonuje ona z przekonaniami Capy, które są uniwersalne i ponadczasowe.

Kampania Capa vs War jest efektem współpracy węgierskiego instytutu (który dostarczył prace Capy) i berlińskiej agencji (która odpowiadała za koncepcję kreatywną). Projekt ma zasięg ogólnoeuropejski, składają się na niego printy (w prasie drukowanej) i plakaty (outdoor) publikowane w pierwszych miesiącach 2024 roku. Pełen zapis kampanii można obejrzeć na filmie poniżej:

https://video.adsoftheworld.com/m20cf7m91i64n7yfig821nhklgjy.mp4

W 2023 roku na świecie toczyły się aż 183 konflikty zbrojne, co jest najwyższą liczbą od pół wieku.

txt: Dorota Chrobak

outdoor prawa człowieka film kultura wojna Niemcy fotografia Węgry obronność i bezpieczeństwo sztuka print poster integrated konflikty zbrojne


Nazwa kampanii:
Capa vs War
Czas:
2024.2
Nadawca:
Robert Capa Contemporary Photography Center
Media:
integrated (print, poster, outdoor, film)
Wykonawca:
Innocean Berlin, Germany





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek