logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Stanowisko SAR, IAA Polska oraz ZFPR w sprawie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
13.08.2021
Tematy: Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie polityczne, Przejrzystość instytucji, problem korupcji

Stanowisko SAR, IAA Polska oraz ZFPR w sprawie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji



Poniżej publikujemy pełną treść wspólnego oświadczenia, wydanego 10 sierpnia 2021 roku przez SAR, IAA Polska oraz ZFPR w sprawie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji.

***
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR,
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy,
Związek Firm Public Relations,

Wyrażamy głębokie zaniepokojenie w związku z projektem nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji z dnia 29 grudnia 1992 roku, w kształcie zaakceptowanym przez Sejmową Komisję Kultury i Środków Przekazu w dniu 27 lipca 2021 r. Przyjęcie zmian proponowanych w nowelizacji ustawy może w sposób pośredni lub bezpośredni prowadzić do:

  • znaczącego naruszenia konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku,
  • zmian warunków koncesji już wydanych,
  • ingerencji władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce,
  • ograniczenia pluralizmu i wolności słowa w Polsce.

W konsekwencji nowelizacja ustawy może mieć negatywny wpływ na rynek usług reklamowych, mediowych i public relations w Polsce głównie poprzez drastyczną zmianę obecnego stanu środowiska medialnego, które pozostaje naszym głównym partnerem w realizacji codziennych zadań.

Obawiamy się również znaczącego spadku zainteresowania zagranicznych inwestorów, ze szczególnym wskazaniem na firmy amerykańskie, co bezpośrednio przełoży się na kondycję nie tylko branży medialnej, ale również wszystkich podmiotów z którymi współpracuje.

Niniejszym apelujemy do wszystkich odpowiedzialnych za pracę nad nowelizacją o ponowne przeprowadzenie szeregu szczegółowych analiz uwzględniających stanowiska podmiotów reprezentujących branżę, w której funkcjonujemy. Mamy nadzieję, że taka współpraca pozwoli zniwelować wszystkie wymienione wyżej zagrożenia i wprowadzić rozwiązania akceptowalne dla większości podmiotów funkcjonujących na rynku komunikacji marketingowej w Polsce.

Dariusz Andrian, prezes  Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Sebastian Stępak, prezes Związku Firm Public Relations
Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska

 

Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR kampanie polityczne Wolność mediów przejrzystość instytucji ZFPR IAA Polska Lex TVN


Nazwa wydarzenia:
Wspólne oświadczenie w sprawie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji
Czas:
2021.8.10
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie polityczne, Przejrzystość instytucji, problem korupcji
Kraje:
Polska
Nadawca:
SAR, IAA Polska, ZFPR





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek