logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Sprasowanie dyktatora
19.05.2010
Tematy: Kreacje / printy

Sprasowanie dyktatora



Zniekształcone, jakby zmasakrowane twarze przywódców Libii, Korei Północnej i Iranu pokazuje kwietniowa kampania francuskiego oddziału organizacji Reporterzy Bez Granic.

Ta photoshopowa chirurgia plastyczna przeprowadzona pod hasłem „Only a free press can hurt them” („Tylko wolna prasa może ich skrzywdzić”) jest częścią szerszego programu walki o wolność słowa. Mahmud Ahmadineżad, Kim Dzong-Il i Muammar Kaddafi, których wizerunki zostały wykorzystane w kampanii, figurują na liście czterdziestu „Prześladowców wolności prasy”, sporządzonej przez RBG we współpracy z siecią organizacji pozarządowych zrzeszonych pod nazwą Międzynarodowa Giełda Wolności Wypowiedzi (ang. International Freedom of Expression Exchange). Organizacje te monitorują na całym świecie przypadki naruszenia wolności wypowiedzi i prowadzą kampanie na rzecz dziennikarzy, pisarzy i obrońców praw człowieka, a efektem ich działań jest aktualizowana na bieżąco wspomniana lista osób działających przeciwko wolnym mediom.

Kampania przygotowana przez francuski oddział agencji Saatchi & Saatchi ma uświadomić skalę problemu ograniczania wolności wypowiedzi oraz skandalicznych praktyk, których dopuszczają się ludzie władzy. Autorzy przekazu nawołują do włączenia się w prowadzoną przez nich walkę z bezkarnością tych, którzy popełniając wykroczenia przeciwko dziennikarzom lub mediom, dokonują jednocześnie pogwałcenia podstawowych praw człowieka.

3 maja br., w Światowy Dzień Wolności Prasy, Reporterzy Bez Granic razem z irańskimi dziennikarzami na wygnaniu zorganizowali demonstrację pod ambasadą Iranu w Paryżu. Protestujący domagali się natychmiastowego uwolnienia irańskich dziennikarzy, przetrzymywanych w tamtejszych więzieniach. Setki papierowych kul, rozrzucone na trawniku przed ambasadą, były dopełnieniem kampanii.
P.Cieślikiewicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek