Symboliczna kwota 5zł może zaspokoić pragnienie jednego człowieka przez cały miesiąc.
Polska Akcja Humanitarna rozpoczyna 2. edycję kampanii „Woda” mającą na celu zebranie funduszy na pomoc ludziom pozbawionym dostępu do wody pitnej. Do tej pory organizacja pomogła regionom w Czeczenii, Iraku i Indiach. W tym roku planuje rozszerzyć działalność na kraje Południa, w tym na Afganistan i Sudan. Pomoc polega na budowie studni, remontach istniejących systemów wodociągowych oraz filtrowaniu i dostarczaniu wody.
Statystyki są zatrważające: obecnie około 1,1 miliarda ludzi nie ma dostępu do wody pitnej – jedynie 2% z nich żyje w Europie, a 65% pochodzi z Azji, 27% z Afryki; 2,4 miliarda osób nie ma dostępu do urządzeń sanitarnych – 2% z nich żyje w Europie, a 80% pochodzi z Azji, 13% z Afryki; przyczyną 80% zachorowań w krajach rozwijających się jest brak dostępu do czystej wody i urządzeń sanitarnych – zakażona, brudna woda zabija więcej ludzi niż AIDS, nowotwory czy wojny.
Kampania „Woda” ma też na celu podniesienie świadomości polskiego społeczeństwa w kwestii problemu dostępu do wody pitnej i zachęcanie Polaków do racjonalnego korzystania z zasobów wody.
Idąc przykładem takich akcji, jak „Life Strong” (Lance Armstrong Foundation), „Stand Up Speak Up” (Nike), „Hope” (Ovarian and Cervical), „Relay For Life” (American Cancer Society’s) lub „One” (The ONE Campaign) PAH będzie prowadzić sprzedaż bransoletek lateksowych – symboli identyfikacji z problemem oraz pomocy – z napisem "Zbieram wodę". Bransoletka, dystrybuowana m.in. w Empikach, będzie kosztowała 5 zł.
Kampanię przygotowała agencja Saatchi & Saatchi, media zaplanował dom mediowy Zenithmedia. Strona kampanii: www.wodapitna.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
14.01.2025
Co dzieli i jednoczy Europejczyków?
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
11.01.2025
Jak organizować wydarzenia zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG?