Śpiewająco wykonane zakupy
Dlaczego nie używać ścierek zamiast papierowych ręczników? Co o balsamach myślą orangutany? Co by było gdyby lasy znikały tak szybko jak zużywanie chusteczek do nosa? Te pytania zadaje zainaugurowana wczoraj w Polsce przez Janeza Potočnika, Komisarza UE ds. Środowiska oraz Ministra Środowiska, Andrzeja Kraszewskiego, kampania „Generation Awake”. Głównym celem tej inicjatywy jest zwiększenie świadomości i zachęcenie do zmiany nawyków zakupowych poprzez poradnictwo i promocję dobrych pomysłów.
Minister Kraszewski i Komisarz Potočnik, a także przedstawiciele organizacji pozarządowych i sektora prywatnego, uczestniczyli w publicznej debacie zorganizowanej w Warszawie. W przemówieniu otwierającym warszawski szczyt Generation Awake, komisarz Potočnik zaapelował do „wszystkich obywateli Europy, aby podchodzili do konsumpcji z rozmysłem. Wszyscy chcemy cieszyć się życiem, zarówno teraz, jak i w przyszłości. Dlatego powinniśmy zastanowić się nad tym, jak nasze dzisiejsze wybory wpływają na środowisko naturalne. Jeśli wiesz, że do wyprodukowania jednego kubka kawy potrzeba 140 litrów wody, to na pewno zaczniesz delektować się każdym łykiem… prawda?”.
W ramach warszawskiej imprezy inaugurującej kampanię przygotowano także specjalne stoisko, przy którym odwiedzający nauczą się ekologicznego gotowania, mody oraz efektywnego korzystania z energii. Kampanię wspierają następujące znane osoby: Dorota Wróblewska, Ewelina Flinta i Odeta Moro-Figurska.
Kampania promuje cześć strategii Unii Europejskiej, której celem jest racjonalizacja gospodarowania surowcami naturalnymi. Europejczycy robią postępy – dzisiaj woda i powietrze są czystsze niż kilkadziesiąt lat temu i znacznie więcej naturalnych obszarów Europy znajduje się pod ochroną. UE zaczyna opracowywać nowe regulacje, które mobilizują świata biznesu, przemysłu i konsumentów do proekologicznych działań. Słowa kluczowe efektywnego korzystania z surowców to: „redukcja”, „ponowne użycie”, „recycling”, „substytucja” i „oszczędzanie”. Sugerują one korzystanie z nowych materiałów, lekkich materiałów, materiałów odnawialnych i materiałów wtórnie przetworzonych.
„Generation Awake” ma stać się inspiracją zachęcając do zmiany sposobu myślenia, nawyków zakupowych i stylu życia. Ma uświadomić ludziom, że poprzez swoje wybory mogą zmienić swoje życie, świat wokół nich i całą planetę.
Głównymi kanałami przekazu są strona internetowa oraz strona w serwisie Facebook.
Pozostałe z tegorocznych imprez inaugurujących odbędą się w Czechach, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów