logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Sound of Silence, Sound of Violence
20.05.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Chiny, Hongkong, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Komunikacja w rodzinie, Walka z przemocą, Organizacje pozarządowe / NGO

Sound of Silence, Sound of Violence



Według danych policji w Hongkongu w 2023 roku miała miejsce „eksplozja” przemocy domowej na bezprecedensową skalę. Liczba przypadków agresji wobec dzieci wzrosła o 29%, czyli o niemal jedną trzecią. Hongkong to jedno z najgęściej zaludnionych miast na świecie, więc odgłosy awantur i maltretowania mieszkańcy słyszą cały czas. Problem w tym, że jako uprzejmi sąsiedzi boją się interweniować i większość z nich woli siedzieć cicho.

By przerwać zmowę milczenia ale przede wszystkim wstrząsnąć opinią publiczną, Cheil Worldwide, agencja marketingowa będąca częścią Grupy Samsung, zaproponowała niesłychanie mocną i efektowną antyprzemocową kampanię społeczną. Punktem wyjścia projektu było krótkie demo systemu Dolby Surround, tradycyjnie wyświetlane w multipleksach przed każdym filmem, którego dźwięk został zakodowany w tym formacie. We współpracy ze specjalistami od efektów dźwiękowych stworzono alternatywną wersję klipu, tym razem wyposażoną w nagrania szeroko pojętej przemocy domowej: od łamania kredek i zabawek, aż po krzyki i odgłosy bicia. Wszystko w najnowszej technologii Dolby Atmos 7.1 surround sound.

Minutowe wideo wyświetlano następnie przed każdym seansem dramatu „Time Still Turns the Pages” w reżyserii Nicka Cheuka. Film został wybrany nieprzypadkowo: inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, debiutancki obraz hongkońskiego reżysera opowiada o walce wrażliwego nauczyciela z rodzinnym traumami i przemocą, jakiej doświadczył jako dziecko. Zapis procesu powstawania kampanii można obejrzeć poniżej. Uwaga! – materiał zawiera autentyczne sceny przemocy wobec dzieci!

https://video.adsoftheworld.com/7majizm0enxsx9qrcryywsi11kcl.mp4

Pełną wersję klipu wyświetlanego przed seansami „Time Still Turns the Pages” w hongkońskich kinach można obejrzeć tutaj:

https://video.adsoftheworld.com/gm9ztyp9f19ukqt6r955se4xj36t.mp4

Kampania The Sound of Violence w połączeniu z sukcesem filmu Nicka Cheuka – zarówno artystycznym jak i kasowym – wywołały ogólnokrajową dyskusję a ta przełożyła się na realne efekty. Od momentu startu kampanii odnotowano 23% wzrost liczby zgłoszeń przemocy oraz 16% wzrost liczby interwencji domowych, będących ich następstwem.

txt: Dorota Chrobak

NGO dzieci przemoc rodzina walka z przemocą Chiny film przemoc domowa Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie kino technologia rodzice Komunikacja w rodzinie nowe technologie integrated Hongkong dźwięk multipleksy


Nazwa kampanii:
The Sound of Violence
Czas:
2024.5
Nadawca:
Save the Children Hong Kong
Media:
integrated
Wykonawca:
Cheil Worldwide





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek