Sos w samoobronie
Karnawał w Rio de Janeiro to jedno z największych wydarzeń masowych na świecie. Podczas najliczniejszej edycji tej imprezy – w 2014 roku – na ulicach Rio świętowało pięć milionów osób, z czego prawie milion stanowili turyści. Niestety, nie dla wszystkich jest to beztroska i bezpieczna impreza. Szacuje się, że aż 48% kobiet, biorących udział w karnawale, doświadczyło nękania, agresji albo molestowania. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że gaz pieprzowy jest w Brazylii nielegalny, w efekcie czego stosunkowo tanie i łatwe w obsłudze narzędzie do samoobrony stało się dla większości obywateli niedostępne albo nieosiągalne ze względów finansowych.
Papo sobre Autoestima, brazylijski portal internetowy kierowany do kobiet, zainicjował kampanię, dzięki której w takie właśnie narzędzie – czyli tanie i proste w obsłudze – można przekształcić dostępny w niemal wszystkich sklepach ostry, zawierający kapsaicynę sos chilli. Wystarczyło jedynie skonstruować uniwersalną pompkę, łatwą do zainstalowania na praktycznie każdej butelce. Szczegółowy zapis projektu można obejrzeć na filmie poniżej:
Co ciekawe, stosunkowo niskobudżetowa inicjatywa (na PR projektu nie wydano żadnych pieniędzy) okazała się wyjątkowo skuteczna – podczas ubiegłorocznego karnawału w Rio zanotowano spadek przemocy wobec kobiet aż o 38% (względem lat poprzednich). Kampania Self Defense Sauce została ponadto nagrodzona złotem w konkursie Clio Health 2023.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi