logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Solidarne szkoły Fundacji Świętego Mikołaja
29.11.2012
Tematy: Wydarzenia

Solidarne szkoły Fundacji Świętego Mikołaja



Ogłoszono laureatów konkursu „Solidarna Szkoła”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja w ramach programu „Stypendia św. Mikołaja”. Przez ponad pół roku uczniowie i nauczyciele z ponad 200 szkół z całej Polski walczyli o zwycięstwo organizując kwesty, loterie i inne formy zbiórki pieniędzy. W sumie w czasie trwania konkursu zgromadzono 38,5 tys. złotych, które przekazane zostały na stypendia dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin. Laureatami konkursu „Solidarna Szkoła 2012” zostały cztery placówki edukacyjne, którym udało się pozyskać najwięcej funduszy. Ponadto przyznano również 4 wyróżnienia.

Gala oraz wręczenie nagród odbyły się 27 listopada w Muzeum PRL w Krakowie. Tytuł „Solidarnej Szkoły 2012” otrzymały:

  • Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. Dunajcem – w kategorii „Szkoły ponadgimnazjalne w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców”. Szkole udało się zgromadzić 2341,6 zł.
  • II Liceum Ogólnokształcące w Sanoku – w kategorii „Szkoły ponadgimnazjalne w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców”. Liceum zgromadziło 3000 zł.
  • Szkoła Podstawowa nr 68 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Krakowie – w kategorii „Szkoły podstawowe w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców”. Szkoła zebrała 2229,21 zł.
  • Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół Publicznych nr 2 w Ustrzykach Dolnych – w kategorii „Gimnazja w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców”. Gimnazjum zebrało 2144 zł.

Oprócz czterech nagród głównych przyznano trzy wyróżnienia, które otrzymały: Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Biłgoraju, I Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki we Włodawie oraz Gimnazjum nr 1 w Przeworsku. Natomiast specjalnym wyróżnieniem za zebranie największej kwoty poprzez pozyskiwanie 1% podatku od darczyńców nagrodzono Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Wysockiego w Warce.

Zwycięzcy konkursu prócz tytułu „Solidarnej Szkoły 2012” otrzymali tablice interaktywne WIT oraz roczny bezpłatny dostęp do wirtualnych lekcji, a koordynatorzy szkolni zaangażowani m.in. w pozyskiwanie funduszy na stypendia – upominki w postaci kosmetyków naturalnych firmy PAT&RUB. Wszyscy uczestnicy gali mogli skorzystać z bezpłatnego zwiedzania Muzeum PRL.

W trakcie konkursu przedstawiciele szkół mogli uczestniczyć w bezpłatnych szkoleniach i konsultacjach oraz korzystać z porad pracowników Fundacji na temat pozyskiwania środków. Wszystkie szkoły mogły otrzymać również puszki kwestarskie, ulotki, plakaty oraz inne materiały niezbędne do zorganizowania zbiórki pieniędzy. Każdego miesiąca publikowana była lista szkół, które brały udział w konkursie oraz wysokość środków przez nie zgromadzonych, dzięki czemu uczestnicy konkursu mogli na bieżąco śledzić swoją pozycję. W ramach konkursu „Solidarna Szkoła” zorganizowana została również akcja „Wiosną stypendia rosną”, która miała miejsce w dniach 21-25 marca 2012 r. Uczniowie z 35 szkół z całej Polski zorganizowali w tym samym czasie kwesty na terenie swoich miejscowości i parafii. Łącznie przez pięć dni zebrano ponad 12 tys. zł.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek