logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  06.12.2009

Sokrates 2.0



„Scio me nihil scire” („Wiem, że nic nie wiem”) – zdanie przypisywane Sokratesowi idealnie oddaje jego sposób podejścia do wiedzy i przekonań. Koniecznym warunkiem zwiększenia świadomości i zrozumienia było dla niego pobudzenie krytycyzmu i samodzielności intelektualnej. Zadawał więc pytania przypadkowo spotykanym Ateńczykom, wprawiając ich w zakłopotanie i niezadowolenie, ponieważ w toku dyskusji okazywali się zwykle ignorantami, choć wcześniej sądzili, że ich wiedza jest wystarczająca.

Czy było to zamierzone, czy nie, elementy sokratejskiego podejścia można znaleźć w projekcie „Ask yourself”. Jest to akcja prowadzona od 2003 roku przez niemiecką organizację non-profit Mindpirates e.V.. W 2006 roku została podzielona na dwie niezależne grupy – niemiecką i międzynarodową z siedzibą w San Francisco. To właśnie do tej drugiej należy prowadzenie witryny internetowej www.droppingknowledge.org
Istotą projektu jest zadawanie pytań i udzielanie na nie odpowiedzi. Na stronie internetowej można znaleźć ważne, trudne, czasami kontrowersyjne pytania przedstawione w formie pocztówek. Poruszają one szeroką problematykę społeczną, polityczną, ekonomiczną i filozoficzną. Dotykają m.in tematów globalizacji, zrozumienia innych kultur, ekologii, szczęścia czy wolności. Jeden z bardzo wielu projektów przedstawia tęgiego biznesmana jadącego na bagażniku roweru prowadzonego przez wychudzonego Afrykańczyka. „Czy nasze bogactwo zależy od ubóstwa krajów trzeciego świata?” – to pytanie pod ilustracją. Osoby zarejestrowane w serwisie otrzymują możliwość odpowiedzi na pytania oraz zadania własnych.

Strona jest żyjącą kampanią społeczną, której każdy jest tak samo adresatem, jak i nadawcą. Bezpośrednio angażuje uczestników, dając poczucie partycypacji w projekcie, w którym każda wypowiedź stanowi istotną wartość dodaną. Pozwala zmierzyć się z ważnymi problemami dla ludzkości nie przedstawiając przy tym gotowych rozwiązań, co prowadzi do pobudzenia samodzielnego myślenia i wzrostu świadomości.
M. Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek