logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
23.05.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Pomoc społeczna, Organizacje pozarządowe / NGO

Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit



Pomaga w przywracaniu godności. Umożliwia uchodźcom zaopatrzenie się w najpotrzebniejsze artykuły. Odpowiada na rosnące wyzwania logistyczne, stojące przed organizacjami humanitarnymi. O czym mowa? O Karcie Pomoc, nowszym produkcie Sodexo, który już trafia do stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji non-profit. Przedpłacone Karty Pomoc będą wydawane uchodźcom z Ukrainy i innych krajów objętych wojną, którzy szukają pomocy w Polsce.

Już w pierwszych dniach wojny w Ukrainie docierały do nas sygnały od organizacji pomocowych, że konieczne są rozwiązania ułatwiające logistykę i rozdysponowywanie środków – mówi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. – W odpowiedzi na potrzeby środowiska NGO przygotowaliśmy przedpłaconą Kartę Pomoc, która jest bezpieczną i najszybszą formą dystrybucji funduszy wsparcia. Mając kartę, uchodźca zyskuje swobodę wyboru, na co potrzebuje przeznaczyć środki. Może zakupić rzeczy, które uważa za najpotrzebniejsze w jego aktualnej sytuacji. To jeden z elementów budowania poczucia sprawczości, które zostało mu odebrane z powodu wydarzeń w rodzimym kraju.

Jak zapewniają przedstawiciele Sodexo, korzystanie z Karty Pomoc jest bardzo proste dla użytkownika (obywatela/obywatelki kraju objętego wojną) i nieangażujące dla przekazującego (organizacji non-profit). Natychmiast po otrzymaniu karty można nią płacić w sklepach stacjonarnych. Karta umożliwia również robienie zakupów online. Do jej użytkowania nie jest potrzebne polskie konto bankowe, doładowanie odbywa się zbiorczo, w terminie wskazanym przez organizację, dzięki czemu zapewniony jest najwyższy poziom bezpieczeństwa. Istnieje możliwość wielokrotnego doładowania – nie są więc konieczne spotkania, by przekazać dodatkowe środki, wystarczy, że organizacja ponownie zasili karty.

Sodexo zadbało również o kwestie związane z komunikacją – infolinia i aplikacja mobilna dostępne są w języku ukraińskim, co stanowi duże udogodnienie zarówno dla organizacji, jak i jej podopiecznych. Do karty dołączona jest również ulotka w języku ukraińskim opisująca jej funkcjonalności. Dzięki temu, że użytkownik samodzielnie zarządza środkami na karcie, wzrasta jego samoocena i poczucie niezależności. Z kolei organizacje zyskują odciążenie w codziennych zadaniach. Co istotne, instytucje pomocowe poniosą tylko niezbędne wydatki związane z nabyciem Karty Pomoc, gdyż jej koszt został zredukowany do minimum.

Nie sprint, a maraton – mówi Katarzyna Turska, dyrektor HR w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. – To zobrazowanie pomagania i zaangażowania społecznego jako maratonu wybrzmiewało w ostatnich tygodniach bardzo często. I słusznie, ponieważ skala potrzeb jest tak duża, że siły, energia i działania wspierające powinny być rozłożone w szerszej perspektywie, długofalowo, w mądry, rozsądny i uważny sposób, gdyż będą one potrzebne jeszcze przez długi czas. Cieszymy się, że dzięki partnerstwu z Mastercard w tak szybkim czasie udało nam się stworzyć produkt, który realnie wesprze uchodźców m.in. w zakresie potrzeb żywnościowych.

Z kart przedpłaconych Sodexo korzystają już różne organizacje non-profit, m.in. Polska Akcja Humanitarna i Caritas.

NGO uchodźcy konsumpcjonizm wojna pomoc społeczna Ukraina konsumenci Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji pomoc humanitarna Sodexo Karta Pomoc osoby w kryzysie uchodźczym


Nazwa wydarzenia:
Sodexo wprowadza przedpłaconą Kartę Pomoc
Czas:
2022.5.19
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Pomoc społeczna, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Sodexo Benefits and Rewards Services Polska





13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek