Kawalarskie scenariusze z serii „Ukryta kamera” ze śmiechem publiczności w tle – samochody, które same zmieniają swoje miejsce parkowania, sekretne drzwi w przebieralni, którymi można uciec, zmiana osoby przy stoliku restauracji – posłużyły pokazaniu niewesołej rzeczywistości osób cierpiących na chorobę Alzheimera.
Kampania organizacji Alzheimers New Zealand Incorporated składała się z trzech spotów. Występowali w nich starsi ludzie uwikłani w kłopotliwe sytuacje przypominające scenki z programu telewizyjnego, gdzie jedni drugim robią kawały i nagrywają to na ukrytą kamerę by potem wspólnie się z tego śmiać. Tutaj kobiecie wrzucającej list do skrzynki grupa ludzi przesuwa samochód, żona ukrywa się przed mężem w sklepowej przebieralni wyposażonej w sekretne drzwi, zmówione ze sobą kobiety podmieniają się podczas kolacji z niczego nieświadomym mężczyzną. Scenom towarzyszą dźwięki ze slapstickowej komedii, jednak głównym bohaterom nie jest do śmiechu. Hasło „When you live with Alzheimer your mind plays tricks on you every day” (“Kiedy chorujesz na Alzheimera, twój umysł codziennie robi ci psikusy”) ma tłumaczyć odbiorcom specyfikę choroby Alzheimera – najczęstszej przyczyny demencji.
Kampania otrzymała srebro na festiwalu reklamy London International Awards 2009 w kategorii 'Służba publiczna/Opieka społeczna’.
A.Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem