Dymki z wiadomościami tekstowymi tworzą kraty więziennej celi. Plakaty przedstawiają przestępców schwytanych dzięki nadesłanym informacjom. Na filmie promującym inicjatywę „Crime Stoppers” wiadomości tekstowe dosłownie blokują drogę złodziejowi uciekającemu z łupem, po czym stawiają go pod murem i ogradzają kratami z dymków.
Kampania ma pokazać Kanadyjczykom, że dzięki wiadomościom tekstowym mogą pomóc w schwytaniu przestępców („Your text can help catch a criminal”). Odbiorcą tych wiadomości jest organizacja Metro Vancouver Crime Stoppers, która pośredniczy w kontaktach pomiędzy prowadzącą śledztwo policją, a chcącymi zachować anonimowość świadkami przestępstw i innymi osobami posiadającymi informacje o łamaniu prawa. System rejestruje nadsyłane wiadomości i przypisuje im konkretny numer identyfikacyjny, dzięki czemu można w przyszłości w prosty sposób dodać jeszcze jakieś informacje. W przypadku skazania przestępcy, osoby, które przyczyniły się do postawienia go przed sądem mogą otrzymać od organizacji nagrodę finansową.
Inicjatywa jest odpowiedzią na potrzebę zwiększenia zaangażowania Kanadyjczyków w zwalczanie przestępczości. Wzięty pod uwagę został tutaj czynnik, który często prowadzi do rezygnacji z udzielania informacji o przestępstwach, mianowicie brak anonimowości. Pośrednictwo organizacji oraz sama forma przekazywania wiadomości gwarantuje dyskrecję. Jak głosi druga część hasła tej kampanii „You remain anonymous. Criminals don’t” („Ty pozostajesz anonimowy. Przestępcy nie”)
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.01.2025
Świat się nie zawali
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj