Krótka wiadomość tekstowa może pomóc w uratowaniu czyjegoś mienia, a nawet życia. Ważne jednak aby była to skuteczna informacja.
Mężczyzna włamuje się do samochodu zaparkowanego przy skrzyżowaniu. Tak może brzmieć przykładowe zgłoszenie odebrane przez policję czy inne jednostki. Jednak brakuje w nim podstawowych informacji, np. przy którym skrzyżowaniu czy w jakiej dzielnicy doszło do włamania.
Na serii plakatów przygotowanych przez agencję DDB z Toronto centralnymi punktami są tablice z nazwami ulic, osiedla i parku. Jak zastrzegają twórcy, zostały one wybrane przypadkowo, bez związku z bezpieczeństwem tych miejsc czy liczbą popełnianych tam przestępstw.
Plakaty informują o nowej, smsowej formie zawiadamiania o przestępstwie. „Now you can text your tips. Send an anonymous tip to CRIMES 274637” („Teraz możesz wysłać sms z informacją o zdarzeniu. Wyślij anonimową informację do CRIMES 274637”) głosi hasło.
Program, w ramach którego przeprowadzono masową kampanię, nosi nazwę CRIME STOPPERS. To inicjatywa mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa, a przede wszystkim pobudzenie odpowiedzialności społeczeństwa za wykrywanie przestępstw. Sam program umożliwia zgłaszanie przestępstw przy zachowaniu pełnej anonimowości ich świadków. Współtworzą go społeczność lokalna, policja i media.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza
-
24.09.2024
Świat oczami niepiśmiennych