Tropikalny las, umięśnieni mężczyźni i kobieta o figurze modelki. Nowa kampania brazylijskiego oddziału WWF na pierwszy rzut oka może wyglądać jak reklama kolekcji odzieży znanego projektanta czy też perfum o egzotycznym zapachu. Jednak hasło „Ich wyginięcie jest również naszym” każe szukać innych skojarzeń.
Kreacja przygotowana przez DKP Brasil opiera się na prostym pomyśle – modele przybierają pozy charakterystyczne dla dzikich zwierząt: goryla, krokodyla i pantery. Plakaty mają przekazać odbiorcom, że – wbrew temu, co niektórzy zwykli sądzić – gatunek ludzki nie jest wyjątkowy. Ludzie są elementami ekosystemu obok innych mieszkańców Ziemi i to, co ich dotyczy, dotyczy również gatunku ludzkiego. Także, a może przede wszystkim, niebezpieczeństwa.
Międzynarodowa Unia Ochrony Przyrody i jej Zasobów w Czerwonej Księdze Gatunków Zagrożonych z 2009 r. podaje, że zagrożonych wyginięciem jest obecnie 17,291 gatunków. Stanowi to 36% wszystkich gatunków, dla których szacowane było zagrożenie.
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz