Zwłoki mężczyzny zawieszone na opakowaniu po puszkach z piwem, dryfują w mętnej wodzie oceanu, na brzegu morza leży martwa, zalana ropą, kobieta opłakiwana przez córkę, a na plaży wygrzewa się szkielet ludzki pełen odpadków. Dramatycznymi wizjami uśmierconych przez bliskość z oceanem ludzi ostrzega kampania „Our Oceans” agencji Leo Burnett przygotowana na zlecenie australijskiego oddziału Sufrider Foundation.
Obrazom towarzyszy hasło „Our oceans aren’t the only ones in danger. Make a difference. Join surfrider.org.au” („Nasze oceany nie są jedynymi w niebezpieczeństwie. Dokonaj zmian. Dołącz do sufrider.org.au”). Niebezpieczeństwo o którym mowa to ropa naftowa i konsekwencje wynikające z przecieków do wód oceanicznych. Są one praktycznie nieodwracalne, a kiedy taki wyciek już nastąpi powoduje śmierć wielu roślin i zwierząt wodnych. Olejem skażone są również organizmy filtrujące np. małże, ostrygi, które z kolei trafiają na ludzkie stoły i mogą przyczyniać się do powstawania różnego rodzaju chorób. Surfrider Foundation próbuje uświadomić odbiorcom kampanii, że zniszczone i brudne oceany stają się automatycznie istotnym źródłem zagrożenia dla ludzi.
Sufrider Foundation Australia to organizacja, będąca filią Global Sufrider Foundation, zrzeszającej w sumie 50 tys. osób na całym świecie, w tym w Brazylii, USA, Japonii i Europie. Organizacja od lat działa na rzecz ochrony australijskich oceanów, fal i plaż.
A.Zych
—————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Surfrider Foundation Australia próbuje dotrzeć do odbiorcy za pomocą 3 budzącyh refleksję fotografii. Zdjęcia mają dualistyczne przesłanie. Nie tylko zagrożone są oceany w wyniku zanieczyszczeń, ale też wraz z nimi człowiek. Fotografie cechuje piękny kolor, inteligentna kompozycja oraz szokujące przedstawienie. Każdy kadr dopełniony jest barwnie dopasowanym (nie zawsze zauważalnym odrazu) hasłem znajdującym się w jednym z rogów kompozycji. Użyte zostało pismo jednoelementowe.
Projekt oddziałuje ciekawym konceptem, dobrą fotografią, kolorem oraz przejrzystością komunikatu.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz