logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  26.08.2011

Śmierć na sześciopaku



Zwłoki mężczyzny zawieszone na opakowaniu po puszkach z piwem, dryfują w mętnej wodzie oceanu, na brzegu morza leży martwa, zalana ropą, kobieta opłakiwana przez córkę, a na plaży wygrzewa się szkielet ludzki pełen odpadków. Dramatycznymi wizjami uśmierconych przez bliskość z oceanem ludzi ostrzega kampania „Our Oceans” agencji Leo Burnett przygotowana na zlecenie australijskiego oddziału Sufrider Foundation.

Obrazom towarzyszy hasło „Our oceans aren’t the only ones in danger. Make a difference. Join surfrider.org.au” („Nasze oceany nie są jedynymi w niebezpieczeństwie. Dokonaj zmian. Dołącz do sufrider.org.au”). Niebezpieczeństwo o którym mowa to ropa naftowa i konsekwencje wynikające z przecieków do wód oceanicznych. Są one praktycznie nieodwracalne, a kiedy taki wyciek już nastąpi powoduje śmierć wielu roślin i zwierząt wodnych. Olejem skażone są również organizmy filtrujące np. małże, ostrygi, które z kolei trafiają na ludzkie stoły i mogą przyczyniać się do powstawania różnego rodzaju chorób. Surfrider Foundation próbuje uświadomić odbiorcom kampanii, że zniszczone i brudne oceany stają się automatycznie istotnym źródłem zagrożenia dla ludzi.

Sufrider Foundation Australia to organizacja, będąca filią Global Sufrider Foundation, zrzeszającej w sumie 50 tys. osób na całym świecie, w tym w Brazylii, USA, Japonii i Europie. Organizacja od lat działa na rzecz ochrony australijskich oceanów, fal i plaż.
A.Zych

—————————————————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Surfrider Foundation Australia próbuje dotrzeć do odbiorcy za pomocą 3 budzącyh refleksję fotografii. Zdjęcia mają dualistyczne przesłanie. Nie tylko zagrożone są oceany w wyniku zanieczyszczeń, ale też wraz z nimi człowiek. Fotografie cechuje piękny kolor,  inteligentna kompozycja oraz szokujące przedstawienie. Każdy kadr dopełniony jest barwnie dopasowanym (nie zawsze zauważalnym odrazu)  hasłem znajdującym się w jednym z rogów kompozycji. Użyte zostało pismo jednoelementowe.

Projekt oddziałuje ciekawym konceptem, dobrą fotografią, kolorem oraz przejrzystością komunikatu.
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek