Porównując życie człowieka z bytem plastikowej torby, twórcy kampanii przebiegającacej pod hasłem „It’s unfair. Recycle. Donate your garbage. Do something” (To niesprawiedliwe. Wykorzystaj ponownie. Podaruj swoje śmieci. Zrób coś) postanowili wytłumaczyć odbiorcom dlaczego warto segregować śmieci.
Trzy noty biograficzne znanych aktywistów zostały umiejscowione na równoważni z pojedynczymi odpadami: plastikową torbą oraz plastikową i szklaną butelką. Wiek osób oraz długość rozkładu poszczególnych przedmiotów, celowo wytłuszczone, przykuwają uwagę swoją dysproporcją. Plastik i szkło znacznie przeważają nad sylwetkami ludzi, co ilustruje odbiorcom obciążenie jakim dla środowiska naturalnego są śmieci.
Głównymi bohaterami kreacji są: Dorothy Stang (amerykańska działaczka na rzecz biednych oraz środowiska naturalnego), Jacques Cousteau (francuski badacz morza, wynalazca akwalungu) oraz Wangari Maathai (działaczka polityczna na rzecz przyrody). Wszyscy poświęcili swoich przeszło 70 lat życia służbie społeczeństwu oraz środowisku. Był to jednak okres czasu, który w porównaniu z „żywotnością” plastiku czy szkła wydaje się tylko małym wycinkiem bez większego znaczenia.
Kampanię przygotowała brazylijska agencja TBWA dla organizacji Donate your garbage. Celem akcji jest promocja recyklingu oraz uświadomienie społeczeństwu problemów wynikających z nadmiernej produkcji odpadów.
Recykling, w uproszczonej wersji, polega na przetwarzaniu surowców wtórnych w celu uzyskania materiału o przeznaczeniu pierwotnym lub innym. Dzięki tej metodzie substancje zawarte w odpadach mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Plastikowe torby czy butelki, po zużyciu, potrafią rozkładać się od 400 do nawet 4000 lat.
Marcin Ratajczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
26.09.2024
Dzieci bez przyszłości
-
25.09.2024
Alert PTSD
-
24.09.2024
Bohaterowie
-
23.09.2024
Nakryliśmy cię!
-
20.09.2024
Party’s Over