logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Śmieci są żywsze od ludzi
14.07.2012
Tematy: Kreacje / printy

Śmieci są żywsze od ludzi



Porównując życie człowieka z bytem plastikowej torby, twórcy kampanii przebiegającacej pod hasłem  „It’s unfair. Recycle. Donate your garbage. Do something” (To niesprawiedliwe. Wykorzystaj ponownie. Podaruj swoje śmieci. Zrób coś) postanowili wytłumaczyć odbiorcom dlaczego warto segregować śmieci.

Trzy noty biograficzne znanych aktywistów zostały umiejscowione na równoważni z pojedynczymi odpadami: plastikową torbą oraz plastikową i szklaną butelką. Wiek osób oraz długość rozkładu poszczególnych przedmiotów, celowo wytłuszczone, przykuwają uwagę swoją dysproporcją. Plastik i szkło znacznie przeważają nad sylwetkami ludzi, co ilustruje odbiorcom obciążenie jakim dla środowiska naturalnego są śmieci.

Głównymi bohaterami kreacji są: Dorothy Stang (amerykańska działaczka na rzecz biednych oraz środowiska naturalnego), Jacques Cousteau (francuski badacz morza, wynalazca akwalungu) oraz Wangari Maathai (działaczka polityczna na rzecz przyrody). Wszyscy poświęcili swoich przeszło 70 lat życia służbie społeczeństwu oraz środowisku. Był to jednak okres czasu, który w porównaniu z „żywotnością” plastiku czy szkła wydaje się tylko małym wycinkiem bez większego znaczenia.

Kampanię przygotowała brazylijska agencja TBWA dla organizacji Donate your garbage. Celem akcji jest promocja recyklingu oraz uświadomienie społeczeństwu problemów wynikających z nadmiernej produkcji odpadów.

Recykling, w uproszczonej wersji, polega na przetwarzaniu surowców wtórnych w celu uzyskania materiału o przeznaczeniu pierwotnym lub innym. Dzięki tej metodzie substancje zawarte w odpadach mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Plastikowe torby czy butelki, po zużyciu, potrafią rozkładać się od 400 do nawet 4000 lat.
Marcin Ratajczyk








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek