Śmieci są zadziwiająco podobne do królików – i wyglądem i prędkością rozmnażania się. Do takiego ciekawego wniosku doszli twórcy kampanii "Garbage multiplies" przeprowadzonej w Kalkucie. Plakat kampanii przedstawia stertę worków wypełnionych śmieciami, które kształtem przypominają stado królików. Ta dość jasna metafora doskonale odwołuje się do problemu zanieczyszczenia, z jakim zmaga się Kalkuta i inne miasta.
Obywatele Indii są niechlubnymi liderami w zaśmiecaniu ulic i nie segregowaniu odpadów. Mieszkańcy Kalkuty nie segregują odpadów, bo w większości pozbywają się ich wymiatając je po prostu poza granicę własnej posesji. Resztki jedzenia, zużyte opakowania i krowie odchody – to widok dość często spotykany na ulicach tego miasta.
Jak ograniczyć ilość wyrzucanych śmieci? Sposobów jest wiele. Jednym z nich jest pojedyncze pakowanie produktów. Niektóre towary, jak chociażby pasta do zębów czy krem mają podwójne opakowanie (tubka + karton). Wsparcie marek oferujących pojedyncze opakowania może korzystnie wpłynąć na ilość odpadków. Kolejnym sposobem jest ograniczenie zużycia jednorazowych opakowań foliowych. A mieszkańcy Indii powinni zacząć choćby od pakowania śmieci do worków i składowania ich w przeznaczonych do tego miejscach.
J.Tarkul
zobacz także
-
19.07.2025Kampanie
Odwiedź kulturę na wakacjach
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu