logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  06.03.2011

Śmieci pod ścisłą obserwacją



Czy Ziemia albo odpady mogą zachowywać się jak żywy organizm? Według kampanii „Watch” („Pilnuj/uważaj/patrz”) przeprowadzonej przez kalifornijską agencję RLR Advertising dla organizacji Heal the Bay – tak.

W ramach kampanii stworzono trzy kreacje. Każdy z nich przedstawia ogromne wysypisko śmieci. Na jednym, sterta worków z odpadami (przypominającymi domowe śmieci) tworzy wielkiego cheeseburgera. Umieszczone obok hasło głosi „Watch your waste. Want a healthy planet? Stop feeding it junk. Recycle.” („Pilnuj Twoich odpadów. Chcesz zdrowej planety? Przestań karmić ją śmieciami. Przetwarzaj”). Inny obraz przedstawia urządzenie przypominające wielkiego kraba, który zagarnia śmieci tak, jakby chciał je pochłonąć. Dookoła niego znajdują się wraki pojazdów mechanicznych. Obraz przestrzega: „Recycle. Before our „loftovers” consume us” („Recyklinguj. Zanim nasze „resztki” zjedzą nas samych”). Na ostatnim plakacie widać różnego rodzaju odpady elektroniczne, które przypominają sushi. Obrazowi towarzyszą słowa: „Teach! Don’t let perfectly good toxins go to waste” („Ucz! Nie pozwól świetnej jakości toksynom iść na śmietnik”).

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na codzienną produkcję odpadów oraz jej wpływ na naturalne środowisko. Ciekawym i poruszającym zabiegiem jest przedstawienie Ziemi jako żywego organizmu, który funkcjonuje i zachowuje się podobnie jak człowiek czy zwierzę. Planeta jest tu przedstawiona jako stworzenie, którego karmicielem jest człowiek. Odpady, którymi jest raczona, porównuje się do fastfoodów – czyli jedzenia powszechnie uznawanego za najbardziej niezdrowe i sztuczne, przed spożywaniem którego nieustannie przestrzegają dietetycy i lekarze.

Kampania zwraca także uwagę na nadprodukcję śmieci i fakt, że rzadko poddawane są recyklingowi. Odpady także przedstawiono jako żywe istoty, ale tym razem, to one mogą zjeść człowieka, jeśli nie poradzi sobie z ich nadmierną ilością. Już sam tytuł kampanii „Watch” sugeruje, że jej tematem jest żywy organizm, wymagający uwagi i kontroli.

Autor kampanii – Heal the Bay – jest organizacją non-profit działającą od 1985 roku w Południowej Kalifornii. Przy wsparciu wolontariuszy, aktywistów, lokalnych władz i ludzi dobrej woli zajmuje się uświadamianiem społeczeństwu zagrożeń dla biosfery zatok, a także podejmuje konkretne działania, aby wody tego regionu utrzymać w stanie czystości i bezpieczeństwa.
A.Koim


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek