logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  06.03.2011

Śmieci pod ścisłą obserwacją



Czy Ziemia albo odpady mogą zachowywać się jak żywy organizm? Według kampanii „Watch” („Pilnuj/uważaj/patrz”) przeprowadzonej przez kalifornijską agencję RLR Advertising dla organizacji Heal the Bay – tak.

W ramach kampanii stworzono trzy kreacje. Każdy z nich przedstawia ogromne wysypisko śmieci. Na jednym, sterta worków z odpadami (przypominającymi domowe śmieci) tworzy wielkiego cheeseburgera. Umieszczone obok hasło głosi „Watch your waste. Want a healthy planet? Stop feeding it junk. Recycle.” („Pilnuj Twoich odpadów. Chcesz zdrowej planety? Przestań karmić ją śmieciami. Przetwarzaj”). Inny obraz przedstawia urządzenie przypominające wielkiego kraba, który zagarnia śmieci tak, jakby chciał je pochłonąć. Dookoła niego znajdują się wraki pojazdów mechanicznych. Obraz przestrzega: „Recycle. Before our „loftovers” consume us” („Recyklinguj. Zanim nasze „resztki” zjedzą nas samych”). Na ostatnim plakacie widać różnego rodzaju odpady elektroniczne, które przypominają sushi. Obrazowi towarzyszą słowa: „Teach! Don’t let perfectly good toxins go to waste” („Ucz! Nie pozwól świetnej jakości toksynom iść na śmietnik”).

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na codzienną produkcję odpadów oraz jej wpływ na naturalne środowisko. Ciekawym i poruszającym zabiegiem jest przedstawienie Ziemi jako żywego organizmu, który funkcjonuje i zachowuje się podobnie jak człowiek czy zwierzę. Planeta jest tu przedstawiona jako stworzenie, którego karmicielem jest człowiek. Odpady, którymi jest raczona, porównuje się do fastfoodów – czyli jedzenia powszechnie uznawanego za najbardziej niezdrowe i sztuczne, przed spożywaniem którego nieustannie przestrzegają dietetycy i lekarze.

Kampania zwraca także uwagę na nadprodukcję śmieci i fakt, że rzadko poddawane są recyklingowi. Odpady także przedstawiono jako żywe istoty, ale tym razem, to one mogą zjeść człowieka, jeśli nie poradzi sobie z ich nadmierną ilością. Już sam tytuł kampanii „Watch” sugeruje, że jej tematem jest żywy organizm, wymagający uwagi i kontroli.

Autor kampanii – Heal the Bay – jest organizacją non-profit działającą od 1985 roku w Południowej Kalifornii. Przy wsparciu wolontariuszy, aktywistów, lokalnych władz i ludzi dobrej woli zajmuje się uświadamianiem społeczeństwu zagrożeń dla biosfery zatok, a także podejmuje konkretne działania, aby wody tego regionu utrzymać w stanie czystości i bezpieczeństwa.
A.Koim


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek