„Miejsce śmieci jest w śmietniku – i nigdzie indziej” – tym hasłem do recyklingu i racjonalnego gospodarowania odpadami namawia belgijska kampania, zrealizowana przez agencję Saatchi & Saatchi na zlecenie organizacji Fost Plus. Każda reklama tej kampanii została zaprojektowana wyłącznie dla tej gazety, w której została umieszczona. Agencja otrzymywała każdorazowo layout jednej z rozkładówek, który był celowo brudzony i zaśmiecany, a następnie fotografowany i umieszczany w piśmie w miejsce standardowo "czystego".
Reklamy w sposób nieco metaforyczny pokazują potencjalne skutki wyrzucania śmieci „gdzie popadnie”. Nieestetyczne odpady trafiły, poza poszczególnymi stronami gazet, także na mapę centrum miasta (i do samego miasta również) i na rozkład jazdy pociągów skutecznie niszcząc ich czytelność. Przedstawione w kreacji śmieci to odpady produkowane przez każdego potencjalnego mieszkańca nie tylko Belgii, ale całego świata – niedopałki, plastikowe butelki, gumy do żucia. Przekaz jest jasny – każdy przyczynia się do tego typu zanieczyszczeń, każdy więc może im w prosty sposób zapobiegać korzystając ze śmietników.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy