„Miejsce śmieci jest w śmietniku – i nigdzie indziej” – tym hasłem do recyklingu i racjonalnego gospodarowania odpadami namawia belgijska kampania, zrealizowana przez agencję Saatchi & Saatchi na zlecenie organizacji Fost Plus. Każda reklama tej kampanii została zaprojektowana wyłącznie dla tej gazety, w której została umieszczona. Agencja otrzymywała każdorazowo layout jednej z rozkładówek, który był celowo brudzony i zaśmiecany, a następnie fotografowany i umieszczany w piśmie w miejsce standardowo "czystego".
Reklamy w sposób nieco metaforyczny pokazują potencjalne skutki wyrzucania śmieci „gdzie popadnie”. Nieestetyczne odpady trafiły, poza poszczególnymi stronami gazet, także na mapę centrum miasta (i do samego miasta również) i na rozkład jazdy pociągów skutecznie niszcząc ich czytelność. Przedstawione w kreacji śmieci to odpady produkowane przez każdego potencjalnego mieszkańca nie tylko Belgii, ale całego świata – niedopałki, plastikowe butelki, gumy do żucia. Przekaz jest jasny – każdy przyczynia się do tego typu zanieczyszczeń, każdy więc może im w prosty sposób zapobiegać korzystając ze śmietników.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka