logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Śmiecenie z głową
08.05.2008
Tematy: Wydarzenia

Śmiecenie z głową



Tylko w tym roku w Polsce pojawi się około 3.700 tys. ton odpadów opakowaniowych. Sprasowane i zbelowane, zapakowane na ciężarówki o ładowności 20 ton stworzyłyby linię o długości około 3.500 kilometrów. Poza odpadami opakowaniowymi istnieją jeszcze m.in. odpady komunalne, niebezpieczne, odpady z budów i remontów.

W niedzielę, 11 maja, obchodzimy Dzień Bez Śmiecenia – organizowany w Polsce po raz drugi. Pomysł obchodów tego dnia narodził się wśród młodzieży reprezentującej kilkanaście krajów Europy na międzynarodowym spotkaniu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”. Propozycja zgłoszona przez polskich reprezentantów koordynowana jest w Polsce przez Rekopol Organizacja Odzysku S.A., ale współorganizatorami Dnia są również wszyscy akcjonariusze Rekopolu.

Data nie jest przypadkowa – 11 maja 2001 roku polski parlament uchwalił pakiet ustaw wprowadzających w Polsce system recyklingu i odzysku odpadów opakowaniowych.

Na stronie akcji – www.dzienbezsmiecenia.pl – znajduje się internetowa kartka, która adresowana do różnych grup odbiorców w przystępny sposób wskazuje na istotę selektywnej zbiórki i sposoby jej prowadzenia oraz gra, w której zadaniem jest posegregować jak najwięcej odpadów w jak najszybszym czasie.

W wielu miejscach w kraju odbywają się happeningi, pikniki, wystawy. W Warszawie odbywa się finał konkursu „Nasza klasa segreguje szkło”.

– Naszym celem jest, by ten dzień, wraz ze swoim głównym przesłaniem – śmiecenia z głową, czyli segregowania odpadów – wpisał się w kalendarium dni i świąt, a samo przesłanie w codzienność naszych nawyków i zachowań – informuje Michał Mikołajczyk z Rekopolu.

W Polsce selektywnie pozyskuje się jedynie około 4 kilogramów odpadów na mieszkańca, podczas gdy w Czechach 19, a w Niemczech 76 kilogramów na jedną osobę. Aby Polska zrealizowała obowiązek odzysku w 2008 roku, trzeba będzie zebrać około 47 kilogramów odpadów opakowaniowych na osobę, a aby mogła zrealizować obowiązek recyklingu szkła, każdy z nas powinien zebrać 12 kilogramów tego surowca, czyli około 40 średniej ilości słoików.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek