logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  06.02.2014

Smartfon dostarczany wprost do kieszeni

Your browser does not support the video tag.


Były kieszonkowiec zamiast kraść dostarcza smartfony, laptopy i portfele do kieszeni przechodniów, a pomaga mu w tym iluzjonista.

W ten sposób roznoszone były ulotki, o kształcie i wyglądzie do złudzenia przypominającym wspomniane przedmioty, z hasłem kampanii: „If someone can get an iPhone into your pocket, then they can get an iPhone out” („Jeżeli ktoś może włożyć iPhone do Twojej kieszeni, może również go z niej wyjąć”) oraz kilkoma radami, jak ustrzec się przed prawdziwym kieszonkowcem.

Kampania ma pokazać przechodniom, jak łatwym celem są dla złodziei. Crimestoppers (CS), inicjator akcji, szacuje, ze każdego dnia przeszło 1700 osobom skradziono coś z torby lub kieszeni. Zdecydowano się na taką formę kampanii, ponieważ ma ona wymiar personalny, co odróżnia ją np. od reklamy telewizyjnej – jak zauważa Lucy Reid, menadżerka kampanii Crimestoppers. Znaki ostrzegawcze, umieszczane w szczególnie narażonych na kradzież miejscach, jak się okazuje, również przynoszą odwrotny skutek do zamierzonego. Zwykle widzący znak odruchowo sprawdzają, czy wartościowe rzeczy są „na miejscu”, tym samym wskazując potencjalnemu złodziejowi miejsce ich ukrycia.

Na początku zaprojektowano ulotki z ostrzeżeniem do złudzenia przypominające telefony, czy portfele, które już swoją formą zwracają uwagę. Dodatkowo zaplanowano wydarzenie zatrudniając nietypowych „kieszonkowców”. Aby wykorzystać całkowity potencjał pomysłu umieszczono w internecie filmik z eventu. Ulotki zawierały także link przekierowujący na stronę CS: www.putpockets.co.uk .   

Samo wideo jest making-offem z całej akcji, opatrzonym również komentarzem narratora i oficera policji. Nikt nie wierzy, że może stać się ofiarą przestępstwa, dopóki mu się ono nie przydarzy – jak informuje lektor. W tym samym czasie, w tle, „kieszonkowcy” już zostawiają ulotki w plecakach, torbach czy nawet kieszeniach przechodniów. Żadna z pokazanych osób nie orientuje się , że do właśnie stał się „ofiarą”, dopiero po fakcie niektórzy znajdują przygotowaną ulotkę z wiadomością. Łatwo zaobserwować wyraz skonfundowania na twarzach.

Crimestoppers jest niezależną organizacją charytatywną, pomagającą organom ścigania w zlokalizowaniu przestępców oraz rozwiązywaniu przestępstw.

Magdalena Trybalska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Putpockets
Czas:
2013.12.15 - 2014.1.15
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Crimestoppers UK
Media:
Ambient
Wykonawca:
OgilvyOne UK
Adresaci:
Osoby poruszające się po miejscach publicznych
Hasło kampani:
If someone can get an iPhone into your pocket, then they can get an iPhone out (Jeżeli ktoś może włożyć iPhone do Twojej kieszeni, może również go z niej wyjąć)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek