Smalec, bigos i schabowy
Perły polskie czyli m.in. golonkę, mielonego i Janosika zachwala kampania przypominająca o Polsce. 15 stycznia 2008 r. ruszyła telewizyjna kampania ,,Pochwalmy się Polską", skierowana do rodowitych mieszkańców Wielkiej Brytanii oraz pracujących tam Polaków. Jej celem jest zachęcenie obydwu tych grup do przyjazdu na krótki wypoczynek do Polski.
Utrzymany w piłkarskiej formule spot, z głosem Dariusza Szpakowskiego, prezentuje największe (???) atuty naszego kraju. Jego emisja przewidziana jest na kanałach: TV Polonia i Polsat 2 oraz na portalu internetowym iTVP. Uzupełnieniem kampanii telewizyjnej będzie kampania prasowa „Zabierz kolegę", która pojawi się w popularnych tytułach prasy brytyjskiej („The Observer", ,,The Guardian", ,,The Daily Telegraph", ,,The Sunday Telegraph"). Całości towarzyszyć będzie konkurs na stronie internetowej www.pochwalmysiepolska.pl
Profesor Bralczyk dla gazety.pl: – To ironia? – zapytał tuż po obejrzeniu spotu – To cepeliowsko-karczmiana wizja Polski. Ten spot jest adresowany raczej do osób ceniących proste wartości lub przewrotnych intelektualistów. Wątpię, żeby młodzi emigranci ekscytowali się żurkiem i kwaśnicą. Ta przewaga folkloru budzi mój niesmak. W tym spocie dobre jest tylko słowo "gościnny", bo kojarzy się z naszą narodową cechą. Broni się jeszcze "mariacki" i "oscypek", ale ta reszta? Przecież od tego zestawu można dostać niestrawności! Nie ma gorszych uproszczeń niż "Polska to bigos". A swoją drogą "bigos" to słowo pochodzenia niemieckiego.
Budżet całej kampanii wyniósł pół miliona złotych. Kreację wraz z stroną internetową przygotowała agencja Orbita Nowe Media (Grupa BBDO Warszawa). Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Media Direction OMD.
Kampania jest pierwszym etapem międzynarodowych działań promocyjnych zorganizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. Czas jej trwania przewidziany jest do połowy lutego 2008.
opr. mateoosz, zoja
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie