Odseparowani od świata zewnętrznego przez słuchawki na uszach piesi stają się coraz częściej sprawcami wypadków. Kampania z Australii.
Odtwarzacze MP3 stały się równie powszechne jak telefony komórkowe i są tymi przedmiotami, które obok komórek mamy przy sobie najczęściej. Co za tym idzie, równie często z nich korzystamy – na ulicy może być to jednak niebezpieczne. Statystyki różnych krajów pokazują, iż piesi odseparowani od zewnętrznego świata za sprawą swoich playlist, stają się w wyniku swojej nieuwagi bardzo często sprawcami oraz ofiarami wypadków drogowych.
Liczba potrącanych przez kierowców stała się na tyle znaczna, że np. senator stanu Nowy York Carl Kruger domagał się (07.02.2007) wprowadzenia zakazu korzystania z odtwarzaczy mp3, telefonów komórkowych oraz aparatów BlackBarry w czasie przechodzenia przez jezdnię, pod karą mandatu w wysokości 100$.
Policja Nowej Południowej Walii z Australii poszła jednak zupełnie inną drogą, niż droga zakazów. Przy współpracy z sieciową agencją DDB Sydney przygotowała prasową kampanię społeczną Watch for cars when wearing headphones. W kreacji wykorzystano powszechnie rozpoznawaną biel słuchawek popularnego iPoda, by nawiązać do zwyczaju obrysowywania konturu ciał ofiar wypadków. Kampania została skierowana przede wszystkim do młodzieży.
Kampania została nagrodzona srebrną statuetką Clio 2008 w kategorii "Plakat".
opr. mateoosz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki