logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Słodkie dzieciństwo?
07.09.2017
Tematy: Kampanie, Kraje, Stany Zjednoczone, Problemy społeczne, Edukacja, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Słodkie dzieciństwo?

ChildLabour from mina valizadeh on Vimeo.



Według najnowszych danych UNICEF-u aż 168 milionów dzieci w wieku 5-17 lat pracuje. I nie chodzi tu bynajmniej o niegroźną, dobrowolną pomoc swojej rodzinie. Wiele z nich cierpi dzień po dniu z powodu najgorszych wyobrażalnych form pracy dzieci, związanych z przemocą seksualną czy handlem narkotykami.

Pomimo stałego spadku liczby dzieci dotkniętych tym problem, proces zmian nadal postępuje zbyt wolno. Jeśli nic się nie zmieni, w 2020 r. ponad 100 milionów dzieci nadal będzie tkwiło w tej pułapce.

Praca nieletnich to poważne zagrożenie dla gospodarek krajowych, a przede wszystkim realizacji zapisów ONZ-owskiej Konwencji o prawach dziecka – najmłodsi są w jej wyniku narażeni na przemoc i pozbawieni prawa do edukacji.

 

Problem ten został poruszony w najnowszej animacji zrealizowanej na zlecenie UNICEF-u przez Minę Valizadeh i Krystal Sojourner. Film opowiada historię dziewczynki zatrudnionej w fabryce ubrań. Po wielu godzinach pracy pod czujnym okiem nadzorcy (przypominającego potwora z dziecięcej szafy), bohaterka wraca do domu. Na przystanek autobusowy zamiast zwykłej linii podjeżdża jednak autobus szkolny, który pozwala jej wyrwać się z trudnej sytuacji, w której się znalazła i symbolizuje nadzieję na lepsze jutro dzięki edukacji. Aby taki scenariusz mógł się zrealizować w prawdziwym życiu, odbiorca zachęcany jest do wsparcia działań UNICEF-u.

Film zrealizowany jest w dwóch technikach – tradycyjnej i poklatkowej animacji. Całość utrzymana jest w jasnej, niemal białej kolorystyce z elementami scenografii imitującymi teksturę cukru. Z jednej strony wywołuje to wrażenie chłodu i nieprzyjaznego środowiska, z drugiej – nasuwa skojarzenia ze słodkim dzieciństwem, którego bohaterka animacji została brutalnie pozbawiona…

 

unicef dzieci praca niewolnictwo animacja


Nazwa kampanii:
Child Labour
Nadawca:
UNICEF
Adresaci:
Potencjalni darczyńcy UNICEF
Hasło kampani:
Save a child





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek