logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Komunikacja w rodzinie, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura
   ──────  12.07.2022

Ślepota smartfonowa



Ślepota smartfonowa to cykl czarno-białych fotografii – wymyślonych, zainscenizowanych i zrealizowanych przez jedną osobę, Agnieszkę Wojtyrę. Impulsem do ich powstania była praca dyplomowa z fotografii artystycznej, którą autorka broniła w Lubuskiej Szkole Fotografii i za którą otrzymała ocenę celującą.

Prowadząca pani dr Ewa Jędrzejowska zapytała, jaki będzie temat mojej pracy – opowiada Agnieszka Wojtyra. – Szczerze mówiąc, długo nie musiałam się zastanawiać. Chciałam pokazać ślepotę ludzi, mnie i ciebie, nas wszystkich. Jak bardzo telefony nas zmieniły: kolorowe ekraniki, przez które nie potrafimy rozmawiać; nasz kontakt jest blady, nijaki, płytki, jesteśmy odłączeni od otaczającego nas świata. Odsuwamy się od siebie. Jesteśmy blisko ciałem, ale daleko duchem.

Opaski, którą mają na oczach bohaterowie projektu, zostały zrobione z bandaży, na których namalowano flamastrem krzyżyki. Nie ma drugiej takiej samej opaski, każdy uczestnik miał swoją własną, czyli inną – tłumaczy Agnieszka Wojtyra. – Podczas zdjęć towarzyszyła nam atmosfera pełna wzruszenia i emocji. Osoby biorące udział w tym przedsięwzięciu były bardzo chętne do współpracy, niektórzy mówili, że pomysł chwycił ich za serce.

Autorka nie chce na tym poprzestać. Kolejny cykl będzie przedstawiał skutki – tłumaczy Wojtyra. – Osobę leżącą na pasach po potrąceniu, oczywiście z telefonem w dłoni i opaską na oczach, dzieci „bijące się” o telefon, parę, która się rozstaje. Zawsze elementem łączącym będzie opaska. Mam jeszcze pomysł na „ślepotę alkoholową”. Sama jestem DDA (Dorosłym Dzieckiem Alkoholików) i problemy takie jak różnego rodzaju zaniedbania nie są mi obce. Zawsze tego typu sprawy mnie przejmowały.

uzależnienia   |  nałóg   |  kultura   |  konsumpcjonizm   |  konsumenci   |  fotografia   |  Komunikacja w rodzinie   |  sztuka   |  smartfon   |  smartfony   |  kampanie prywatne   | 


Nazwa kampanii:
Ślepota smartfonowa
Tematy:
Komunikacja w rodzinie, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura
Kraje:
Polska
Nadawca:
Agnieszka Wojtyra
Media:
photo
Wykonawca:
Agnieszka Wojtyra





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 28.09.2023

    Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek