logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Ekologia i środowisko
   ──────  07.07.2010

Skorupiaki w mieście

Your browser does not support the video tag.


Małże i rozgwiazdy na ulicznych słupach przyciągały wzrok zdziwionych przechodniów w Vancouver. Setki muszli skorupiaków, pochodzących z lokalnych restauracji, zostało tam pieczołowicie przytwierdzonych z inicjatywy Fundacji Davida Suzuki z Vancouver, zajmującej się od ponad 20 lat ochroną środowiska naturalnego. Stworzono w ten sposób imitację sztucznej linii przypływowej, mającej dawać wyobrażenie zalanego wodą miasta. Wizja podtopionych w wyniku podniesienia się poziomu mórz przedmieść jest plastycznym przedstawieniem katastrofalnych skutków nadciągających zmian klimatycznych.

Wydarzenie było częścią kampanii wykorzystującej narzędzia guerilla marketingu w celu zwrócenia uwagi na kwestie globalnych zmian klimatycznych. Na spot zatytułowany „The Tideline Project” (ang. tide line – linia zasięgu wód przypływu) składają się filmowane z ukrytej kamery reakcje przechodniów na widok morskich zwierząt. Nie mniej niż ambientowa akcja zaskoczyły ich pytania o przyczyny globalnego ocieplenia, na które niepewnie udzielają nieskładnych odpowiedzi.

„Global warming is closer than you think” („Globalne ocieplenie jest bliżej, niż myślisz”) głosiły blaszane tabliczki zawieszone na słupach z małżami, odsyłające na stronę internetową fundacji. Kampania jest ostrzeżeniem przed negatywnymi skutkami zmian klimatycznych, ale też przypomnieniem, że na walkę z nimi jeszcze nie jest za późno „Global warming is in our future. But it doesn’t have to be our fate” („Globalne ocieplenie jest wpisane w naszą przyszłość, ale nie musi być naszym przeznaczeniem”).

Kanada jest kolebką współczesnych globalnych ruchów ekologicznych i pionierem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego.
M. Danielewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Tideline Project
Czas:
2010.7.1 - 2010.7.31
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Kanada
Nadawca:
David Suzuki Fundation
Media:
Guerilla marketing, internet
Wykonawca:
Spring (Vancouver)
Adresaci:
Mieszkańcy Vancouver
Hasło kampani:
Global warming is closer than you think (Globalne ocieplenie jest bliżej niż myślisz);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek