logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.05.2011

Skóra ma pamięć słonia



„Drogi szesnastoletni ja. Nie rób sobie trwałej”, „Nie pij whisky”, „Musisz naprawdę ćwiczyć, żeby nauczyć się grać na gitarze” – takie instrukcje dla siebie z przeszłości wysuwają ludzie, na pierwszy rzut nie mający nic ze sobą wspólnego. W pewnym momencie, jedna z występujących w filmie osób podnosi koszulkę i pokazuje sporą bliznę. „Drogi szesnastoletni ja. To miejsce, z którego wycięto nowotwór”. Podobnie postępują pozostali bohaterowie – okazuje się, że wszystkich łączy nowotwór skóry, czerniak złośliwy.

Ten poruszający, trwający ponad 5 minut filmik, zrealizowany został przez agencję evidency dla kanadyjskiej fundacji David Cornfield Melanoma Fund. Nie występują w nim aktorzy – osoby, które widzimy na ekranie, naprawdę wygrały walkę z rakiem albo straciły przez niego swoich bliskich. W filmiku opowiadają o chorobie – zwracają się do szesnastoletnich siebie, ale też do wszystkich innych młodych ludzi, radząc, jak można uniknąć czerniaka i jak z nim walczyć. Przede wszystkim, należy unikać nadmiernego przebywania na słońcu, a przy opalaniu zawsze stosować kremy z wysokim filtrem przeciwsłonecznym. „Twoja skóra jest jak słoń – nigdy nie zapomina”, mówi dobitnie jedna z bohaterek filmu. Skórę trzeba więc regularnie oglądać i badać – a przy zauważeniu nowych znamion, pieprzyków czy innych niepokojących objawów, niezwłocznie udać się do lekarza.

Czerniak złośliwy uważany jest za chorobę młodych ludzi – jest na drugim miejscu wśród nowotworów, najczęściej powodujących śmierć wśród młodzieży i dzieci. Cechuje się ogromną złośliwością ze względu na fakt występowania przerzutów w całym organizmie i szybki postęp choroby. Szczególnie narażone są na niego osoby, charakteryzujące się określonym fonotypem skóry (posiadające jasną cerę, skłonność do występowania licznych piegów oraz jasne lub rude włosy), a także te, u których w rodzinie wystąpił już wcześniej przypadek nowotworu skóry.

Fundacja DCMF została założona w 2007 roku przez rodzinę i przyjaciół Davida Cornfielda – Kanadyjczyka, który po długiej walce, w wieku 32 lat, zmarł z powodu czerniaka złośliwego. Jej celem jest edukowanie społeczeństwa, jak groźną chorobą jest ten nowotwór skóry oraz promowanie samobadania skóry, umożliwiającego jego wczesne wykrycie.
M. Czerwińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek