Zabrzmi jak opis kiczu, ale to wyobrażenie raju: dryfująca wśród obłoków babeczka, wesoła karuzela i grający na pianinie królik to atrakcje, jakie czekają w niebie człowieka skazanego na śmierć. Surrealistyczna, utrzymana w pastelowych kolorach wizja podniebnych rozkoszy stanowiła motyw przewodni kampanii „Heaven“ realizowanej w Argentynie przez tamtejszy oddział Amnesty International.
Według szacunków AI, w 2010 roku karę śmierci wykonywano w 23 krajach. Liczba objętych wyrokiem wynosiła co najmniej 17 tys. Ilość osób straconych nie jest jednak dokładnie znana, ponieważ niektóre kraje, m.in. Korea Północna i Chiny, ukrywają informacje o wykonanych wyrokach śmierci.
Kampania „Heaven“ w przewrotny sposób zachęca do opowiedzenia się przeciwko karze śmierci. Hasło „Death may not be the worst punishment. Demand death penalty’s abolishment.“ („Śmierć nie jest najgorszą karą. Zaprotestuj przeciwko karze śmierci“) przypomina, że istnieją inne metody wymierzania sprawiedliwości, a kara śmierci wcale nie jest najskuteczniejszą z nich. Niektórzy przestępcy traktują ją wręcz jako wybawienie, nie mając poczucia bycia karanym.
Amnesty International to najpotężniejsza międzynarodowa organizacja mająca na celu walkę o przestrzeganie praw człowieka na całym świecie. Autorem kampanii jest agencja Young & Rubicam, projekt nieba przygotował ilustrator Matias Aguilu.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia