logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  06.12.2011

Skanowanie bezdomnego



Trzeba zeskanować bezdomnego, a potem zrobić dla niego przelew. Taki nowoczesny sposób finansowego wspierania osób bezdomnych zaproponowała Brytyjczykom organizacja charytatywna Simon on the Streets, w taniej w przygotowaniu kampanii, zrealizowanej przez agencję Propaganda.

W grudniu, w okresie przedświątecznych zakupów i wzmożonej dobroczynności, na ulicach brytyjskich miast: Leeds, Huddersfield i Bradfordu pojawiły się tekturowe plansze z kodami QR – matrycowymi kodami kreskowymi wykorzystywanymi często w reklamach komercyjnych. Zeskanowane smartfonem kierowały na stroną internetową JustGiving, na której można było natychmiast online dokonać wpłaty na rzecz Simon on the Steets.

Kody QR na kawałkach tektury ustawiono na chodnikach, na stacjach metra – w miejscach chętnie zajmowanych przez żebrzących bezdomnych. Ścisły związek między datkiem a losem beneficjenta podkreślał m.in. sposób wyeksponowania tekturowych arkuszy – na posłaniu z koca, w bezpośrednim otoczeniu toreb foliowych i pustych butelek, kojarzących się z typowym „legowiskiem” osoby bezdomnej.

Bezpośrednia jałmużna ma mankamenty, które powstrzymują wielu potencjalnych ofiarodawców przed wsparciem żebrzących na ulicy. Może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego czyli wzmocnić negatywne zachowania „beneficjenta” np. jego uzależnienie od alkoholu czy narkotyków. Przekazanie pieniędzy organizacji charytatywnej nie niesie ze sobą tych zagrożeń, natomiast ofiarodawca nie ma poczucia osobistego i natychmiastowego wpływu na los potrzebującego. Kampania „QR codes” godzi obie formy pomocy.

Misją założonej w Leeds organizacji Simon on the Steets jest udzielanie pomocy ludziom żyjącym na ulicy. Jej beneficjentami są w większości osoby pogrążone w nałogach i ocierające się o świat przestępczy. To „trudni” bezdomni, którzy nie rokują nadziei na resocjalizację i zmianę sposobu życia, wykluczani z programów innych instytucji pomocowych.
M. Dembińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
QR codes
Czas:
2011.12.1
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Simon on the Streets
Media:
Ambient
Wykonawca:
Propaganda
Adresaci:
Użytkownicy smarfonów
Hasło kampani:
Turning rough lives around (Odmienić surowy los na ulicy)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek