logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Skafander na delfina, parasol do śpiwora
15.08.2009
Tematy: Kreacje / printy

Skafander na delfina, parasol do śpiwora

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W Belgii pod hasłem „Prezerwatywa. Mówcie o niej jak tylko chcecie, ale mówcie” ruszyła wakacyjna kampania skierowana przeciwko AIDS. Wraz z końcem roku szkolnego organizacja Plate-Forme Prévention Sida (Program ds. prewencji AIDS) we współpracy z agencją Euro RSCG Life wyemitowała spoty zmierzające do oddramatyzowania sposobu rozmawiania o zabezpieczeniach podczas współżycia seksualnego – akcja zachęca młodych ludzi w wieku 15-25 lat do używania prezerwatyw oraz do wymyślenia własnego sposobu mówienia o nich.

Impulsem do zainaugurowania kampanii była rosnąca z roku na rok liczba infekcji przenoszonych drogą płciową. Wakacje to według nadawców czas, który sprzyja nowym niebezpiecznym kontaktom seksualnym. Zależało im głównie na dotarciu do tych ludzi, którzy nie wierzą, że może im się przytrafić coś złego – zarówno hetero- jak i homoseksualnych; tych, którzy uważają, że AIDS i infekcje przenoszone drogą płciową ich nie dotyczą; którzy nie stosują regularnie prezerwatyw; dla których problemem jest rozmawianie z partnerem o prezerwatywie; którzy używają prezerwatyw, ale ta postawa wciąż jest niewystarczająco silna.

Według badań w Belgii w 2008 roku odnotowano 1078 nowych przypadków zakażenia wirusem HIV. Jest to najwyższa liczba od początku wybuchu epidemii, i oznacza, że średnio każdego dnia diagnozuje się w Belgii 3 osoby seropozytywne.

Inne badania wskazują, że młodzi często nie dysponują wystarczającą liczbą informacji na temat infekcji przenoszonych drogą płciową. Nawet, jeśli większość aktywnych seksualnie młodych deklaruje, że wie jak stosować prezerwatywę, tylko połowa spośród nich deklaruje, że używała jej podczas ostatniego stosunku. Zaobserwowano, że stosowanie prezerwatyw jest częstsze w przypadku pierwszego stosunku, niż podczas kolejnych. Statystyki wskazują na to, że 6 na 10 młodych aktywnych seksualnie odbyło ryzykowny stosunek seksualny. Przed przygotowaniem kampanii, przeprowadzono badanie na 80 osobach w wieku 13-28 lat, o 12 różnych narodowościach.

Aby zrealizować cele kampanii, nadawcy zaproponowali zabawny sposób mówienia o prezerwatywie. W spocie skierowanym do osób heteroseksualnych, młoda para na dyskotece rozmawia o prezerwatywie: „Peau de…? – Banane”. (Skórka..? – Banana). W filmie skierowanym do gejów, jeden z nich przed stosunkiem wyciąga z szuflady skarpetę, drugi mówi: „Mais oui, évidemment.” (Ależ tak, oczywiście). W spotach radiowych dialogi brzmią m.in. tak:„Tu crois pas qu’on devrait ranger le parapluie… dans le sac de couchage?” (Nie sądzisz, że powinniśmy wziąć parasol… do śpiwora?) i „ Mon dauphin adore les anoraks » « Et bien on va lui en mettre un?” (Mój delfin lubi skafander. – No dobrze, założymy mu jeden?).

W ramach kampanii, poza spotami telewizyjnymi i radiowymi, stworzono również plakaty oraz pocztówki.
M. Kryńska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek