Druga edycja Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa zakończona. Idee bezpieczeństwa drogowego poparło 400 tys. osób, siedmiokrotnie więcej niż przed rokiem.
Od końca maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z partnerami edukowała Polaków w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Można było nauczyć się m.in. jak pokonać zmęczenie w długiej podróży, które leki upośledzają zdolność kierowania pojazdami, w jaki sposób radzić sobie z dziećmi rozpraszającymi kierowcę. W ramach kilkunastu happeningów edukacyjnych w całym kraju można było nauczyć się udzielania pierwszej pomocy, sprawdzić sprawność kierowania pojazdem w testach komputerowych, a na specjalnych symulatorach przejść próbę zderzeniową czy dachowanie. Finałowy piknik edukacyjny odbywał się w sobotę i niedzielę w Parku Szczęśliwickim w Warszawie.
Stan wiedzy Polaków na temat bezpieczeństwa drogowego organizatorzy Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa zbadali za pomocą specjalnie skonstruowanego testu internetowego. Wyniki były zatrważające. Spośród ponad 40 tys. osób, które rozwiązały test, tylko nieco ponad 1 proc. odpowiedziało na wszystkie pytania prawidłowo. – Kiedy słyszymy o niebezpiecznych kierowcach to nie myślimy o sobie. Wydaje nam się, że to ci, którzy jadą szybciej niż my. Nie zastanawiamy się nad własnym zachowaniem w ruchu drogowym – mówi Andrzej Maciejewski, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Dlatego organizatorzy Narodowego Eksperymentu Bezpieczeństwa planują kolejne edycje imprezy. – Będziemy powtarzać akcję tak długo, aż podniesiemy świadomość użytkowników dróg i zmienimy ich zachowanie na tyle, że urzeczywistni się wreszcie weekend bez ofiar – dodaje Maciejewski.
Niestety „długi weekend”, mimo społecznego poparcia dla idei, nie należał do udanych jeśli chodzi o sytuację na drogach. 49 osoby zginęły, 523 zostało rannych w 429 wypadkach. Policjanci zatrzymali 2204 nietrzeźwych kierowców.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS