Sieci spożywcze walczą z plastikiem
Papierowe torby przy zakupach online, liczne zamienniki dla jednorazowych reklamówek, owoce i warzywa sprzedawane luzem – sieci spożywcze walczą z plastikiem na różne sposoby. Ale robią to coraz częściej i coraz skuteczniej.
Od 2 września zakupy w Tesco zamówione drogą internetową są dostarczane w torbach papierowych – a nie plastikowych, jak dotychczas. To kolejny krok firmy w kierunku zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Jak wynika z analiz Tesco Polska, rezygnacja z foliowych toreb w ramach serwisu e-zakupy pozwoli zapobiec wyprodukowaniu ponad 62,5 tony plastiku w skali roku. Istotne są dla nas oczekiwania klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na negatywny wpływ plastikowych odpadów na środowisko. Wszyscy chcemy żyć w czystym otoczeniu, staramy się zatem temu sprostać – mówi Magdalena Tomalska, menadżer sprzedaży internetowej w Tesco Polska. Klienci tej sieci przy zakupach online nadal będą mogli otrzymywać produkty także bez jakichkolwiek toreb – wybór odpowiedniej opcji jest możliwy przy składaniu zamówienia. Koszt toreb papierowych jest stały niezależnie od wielkości zamówienia i wynosi 2 zł.
Warto wspomnieć, że od czerwca 2019 roku firma zrezygnowała z jednorazowych naczyń we wszystkich restauracjach Bistro na rzecz metalowych sztućców oraz ceramicznych kubków i talerzy. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Z kolei Kaufland sukcesywnie wycofuje z asortymentu plastikowe torby, które dostępne były za opłatą przy kasach. Sieć wprowadza w Polsce szereg zamienników wielorazowego użytku, które zastąpią sprzedawane do tej pory jednorazowe torby. Już teraz we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce przy kasach dostępne są wielorazowe torby na zakupy, a kolejne zamienniki dla reklamówek z plastiku pojawią się już wkrótce. Klienci będą mieli do wyboru: wytrzymałą papierową torbę z certyfikatem FSC, poręczną torbę na ramię, torbę bawełnianą, modną ostatnio ażurową plecionkę oraz dużą torbę, którą wykonano z tworzywa sztucznego w 80% pochodzącego z recyklingu (ta ostatnia pojawi się w ofercie nieco później). Z naszych szacunków wynika, iż wprowadzenie nowych zamienników dla jednorazowych toreb foliowych pozwoli nam na redukcję aż tysiąca ton plastiku rocznie – dodaje Agnieszka Kotlińska.
Zgodnie ze strategią sieci Kaufland, zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane do 2025 roku przynajmniej o 20 procent, a sto procent opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi.
Podobną strategię przyjął także Lidl Polska. Sieć zobowiązała się, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach marek własnych, zaś wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla do tego czasu będą nadawały się do recyklingu.
Już w 2019 roku Lidl Polska planuje zredukować zużycie plastiku aż o 800 ton. Uda się to osiągnąć m.in dzięki:
- dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej),
- stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowaniom mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej),
- sprzedaży warzyw i owoców luzem, bez plastikowej folii (150 ton plastiku mniej). W ramach oferty „Ryneczek Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, są dostępne bez nich.
Z tej okazji Lidl Polska przygotował spot promocyjny (wyprodukowany przez GPD Agency), zachęcający do postaw proekologicznych:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?