logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  07.09.2018

seksistowski … „ten kieliszek”, a może jednak „ta wódka”?



Kobiety ukrywają problem alkoholowy zdecydowanie częściej niż mężczyźni. Społeczne przyzwolenie na picie kobiet jest mniejsze, „matkom przecież nie wypada”, a na kacu nikt nie wygląda atrakcyjnie. Jednak, to do młodych, pięknych i coraz bardziej pijanych Polek adresowany jest przekaz kampanii „Alkohol kobiety traktuje gorzej”.

Czy seksistowskie wykorzystanie stereotypów w kampanii, to dobry sposób dotarcia do celu i ochrona kobiet?

Wypowiedzi udziela Witold Koroblewski:

Problem poruszany przez kampanię „Pozwolisz mu na to?” jest bardzo ważny, jednak sama kampania budzi we mnie poważne wątpliwości. Spójrzmy na tytuły filmów: seksistowska świnia to, seksistowska świnia tamto.

Z jednej strony to bezrefleksyjne podpieranie się innym ważnym problemem społecznym, z drugiej – poprzez wykorzystanie wyłącznie postaci mężczyzny jako uosobienia alkoholu jest powielaniem szkodliwych stereotypów faceta-agresora i samo w sobie jest seksistowskie. Wyobraźmy sobie bowiem tę kampanię… z odwróconymi rolami. Mężczyzna jako ofiara i kobieta jako agresorka, nazwijmy ją „Wódką”. FIlmiki natomiast, zamiast „seksistowska świnia…”, mają tytuły „Zaborcza suka…” Wyobraźmy sobie medialną burzę, jaką spowodowałaby taka kampania i jakie gromy zwaliłyby się na jej autorów. Tymczasem kampania „Pozwolisz mu na to?” bazuje na dokładnie takim samym schemacie. Moim zdaniem żaden szczytny cel nie usprawiedliwia niegodziwych środków. I nawet jeśli kampania osiągnie zamierzony cel, po drodze do niego wyrządza szkody. A kampania, która wyrządza szkody nie może być uznana za społeczną.

Witold Koroblewski   | 







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek