Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) oraz Fundacja na rzecz Promocji Zdrowia Seksualnego im. dr. Stanisława Kurkiewicza zapraszają do wzięcia udziału w konkursie na plakat społeczny pt. „Seks to zdrowie – dbajmy o nie”. Konkurs stanowi element ogólnopolskiej kampanii społecznej promującej zdrowie seksualne. Celem kampanii jest przełamywanie bariery wstydu oraz zachęcanie osób z problemami zdrowotnymi w sferze seksualnej do konsultacji z lekarzem.
Badania pokazują, że Polacy coraz częściej skarżą się na różnego rodzaju problemy związane z życiem seksualnym. Według Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, na zaburzenia erekcji cierpi w Polsce już 2,6 miliona mężczyzn. Zaledwie 5 proc. spośród nich poddaje się leczeniu.
Zdaniem lekarzy seksuologów, kwestia problemów intymnych oraz antykoncepcji w Polsce nadal pozostaje tematem tabu. Polacy nie potrafią rozmawiać ze swoimi partnerami o seksie, szczególnie, gdy w tej sferze pojawiają się problemy. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety często wstydzą się przyznać lekarzowi do intymnych problemów, a lekarze nie pytają o zdrowie seksualne. Efektem takiego fałszywego wstydu jest nie tylko spadek jakości życia, ale i pogorszenie się relacji między partnerami, co w konsekwencji często prowadzi do rozpadu związku.
Przesłanie plakatów skierowane jest zarówno do pacjentów, jak i do lekarzy pierwszego kontaktu.
Wysokości wygranych: I nagroda 6.000 zł, II nagroda 3.000 zł, III nagroda 3.000 zł
W skład jury wchodzą:
Janusz Bałdyga, artysta performer
Lech Majewski, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
Bogna Świątkowska, prezes Zarządu Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana
Dr Andrzej Depko, lekarz seksuolog
Prof. dr hab. Zbigniew Izdebski, pedagog, seksuolog
Dawid Korzekwa, artysta grafik, prezes STGU
Ostateczny termin nadsyłania prac mija 16 maja 2008, ogłoszenie wyników (oraz wernisaż) nastąpi 27 maja 2008.
Wybrane prace konkursowe wezmą udział w wystawie organizowanej w kilku miastach Polski.
Źr: stgu, tvn24.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS