Seks, kosmetyki i nauki ścisłe
Kobiety w mini, seksowne i uwodzicielskie, zajmują się nauką. Kampania miała przełamywać stereotypy, a je pogłębiła.
Spot jest elementem kampanii „Science: it’s a girl thing!” (Nauka: to kobieca rzecz!), a wykonano go na zlecenie Komisji Europejskiej. Kampania ma zachęcać młode kobiety do kariery naukowej, szczególnie w naukach ścisłych. Mimo, że 40% absolwentów tych kierunków w Europie stanowią kobiety, wśród naukowców jest ich już tylko 32%.
Film spotkał się z gorącą krytyką użytkowników serwisu Twitter i YouTube, a w konsekwencji został wycofany. Jest dostępny dzięki użytkownikom YouTube, którzy postanowili opublikować go jako zły przykład dla twórców innych kampanii. O spocie, jako kiczowatym, obraźliwym i mijającym się z celem, wypowiedzieli się między innymi sami naukowcy (kobiety i mężczyźni), a ironiczne teksty krytyczne opublikowały także takie pisma jak „The Washington Post” oraz „Forbes”.
Twórcy filmu tłumaczyli, że miał on przełamywać stereotyp naukowca jako starszego mężczyzny w białym fartuchu oraz posługiwać się „kobiecym językiem”, aby przyciągnąć uwagę pań. Według przeciwników produkcji, film utwierdza stereotypowe ujmowanie płci, w którym kobiecość jest utożsamiana głównie z dbaniem o zewnętrzny wygląd, kosmetykami i urodą. Dlaczego tak odległa tematyka została powiązana z nauką – brzmi częsty zarzut – i w jaki sposób ma zachęcić do jej uprawiania?
Ewa Witkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
09.08.2022
Roboty Automower uczciły 10 urodziny marsjańskiego łazika Curiosity
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów