logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja
   ──────  28.06.2012

Seks, kosmetyki i nauki ścisłe

Your browser does not support the video tag.


Kobiety w mini, seksowne i uwodzicielskie, zajmują się nauką. Kampania miała przełamywać stereotypy, a je pogłębiła.

Spot jest elementem kampanii „Science: it’s a girl thing!” (Nauka: to kobieca rzecz!), a wykonano go na zlecenie Komisji Europejskiej. Kampania ma zachęcać młode kobiety do kariery naukowej, szczególnie w naukach ścisłych. Mimo, że 40% absolwentów tych kierunków w Europie stanowią kobiety, wśród naukowców jest ich już tylko 32%.

Film spotkał się z gorącą krytyką użytkowników serwisu Twitter i YouTube, a w konsekwencji został wycofany. Jest dostępny dzięki użytkownikom YouTube, którzy postanowili opublikować go jako zły przykład dla twórców innych kampanii. O spocie, jako kiczowatym, obraźliwym i mijającym się z celem, wypowiedzieli się między innymi sami naukowcy (kobiety i mężczyźni), a ironiczne teksty krytyczne opublikowały także takie pisma jak „The Washington Post” oraz „Forbes”.

Twórcy filmu tłumaczyli, że miał on przełamywać stereotyp naukowca jako starszego mężczyzny w białym fartuchu oraz posługiwać się „kobiecym językiem”, aby przyciągnąć uwagę pań. Według przeciwników produkcji, film utwierdza stereotypowe ujmowanie płci, w którym kobiecość jest utożsamiana głównie z dbaniem o zewnętrzny wygląd, kosmetykami i urodą. Dlaczego tak odległa tematyka została powiązana z nauką – brzmi częsty zarzut – i w jaki sposób ma zachęcić do jej uprawiania?
Ewa Witkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Science: it’s a girl thing!
Czas:
2012.6.22
Tematy:
Edukacja, Równouprawnienie i tolerancja
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Komisja Europejska
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Tipik
Adresaci:
Młode kobiety
Hasło kampani:
Science: it’s a girl thing! (Nauka: to kobieca rzecz!)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 09.08.2022

    Roboty Automower uczciły 10 urodziny marsjańskiego łazika Curiosity


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek