Sedes śpiewa Szkotowi
Pomysły rządu w Szkocji na przedstawienie wagi wczesnego wykrywania raka jelita grubego bywają zaskakujące. Do mężczyzny w toalecie przemawiały jego własne odchody. W drugiej odsłonie kampanii komunikacji podjął się sedes. Rymowaną, skoczną przyśpiewkę i prosty klip, nakłaniające do sporządzenia i przesłania próbek kału, przygotowała The Leith Agency.
„The Poo Song” (Piosenka o kupie) jest częścią zintegrowanych działań profilaktycznych szkockiej służby zdrowia. Choć forma jest zabawna, zagrożenie można uznać za poważne. Rak jelita grubego jest trzecim najczęściej występującym nowotworem w Szkocji, a ryzyko zachorowania zwiększa się wraz z wiekiem. Dlatego też specjalna broszura i zaproszenie do Scottish Bowel Screening Programme (Szkocki Program Badań Przesiewowych Jelita Grubego) trafiają od 2007 r. pod drzwi każdej osoby między 50 a 74 rokiem życia, raz na dwa lata.
Według danych National Health Service (NHS), 9 na 10 osób wygrywa walkę z tym nowotworem, jeśli zostanie on wykryty odpowiednio wcześnie. Problem w tym, że wczesne objawy jego występowania są ukryte – “Cancer can be sneaky, like a ninja on the prowl” (Rak może być podstępny jak szpiegujący ninja), jak z humorem opisuje jeden z wersów piosenki. Badanie przesiewowe przeprowadza się w celu odnalezienia śladowych ilości krwi w próbce, które świadczą o możliwości wystąpienia raka lub obecności nierakowych polipów w jelicie grubym.
Teledysk, GIFy i informacje związane z akcją dostępne są na stronach thepoosong.com i bowelscreeningtest.org.
Małgorzata Szwarc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę