O zagładzie lasów chiński oddział Greenpeace poinformował obywateli przez uciętą stronę w gazecie. Czytelnik przekładając stronę miał wrażenie, widząc kolejną pustą z widocznym tylko pieńkiem – pozostałością strony poprzedniej – że właśnie osobiście wyciął drzewo. Rzecz efektowna, ale pytanie samo się narzuca – ile drzew wycięto by wyprodukować tę 4-stronicową reklamę?
Reklamy umieszczono w magazynach o tematyce biznesowej i gospodarczej, ponieważ twórcy wyszli z założenia, że to sektor przedsiębiorstw jest najbardziej winny globalnej wycince lasów. 70% zniszczonych terenów leśnych to jego dzieło. Przekaz był jasny – wraz z każdą wyprodukowaną stroną czytanej gazety czy czasopisma znika kolejne drzewo. Koszt papieru ma wymiar nie tylko finansowy, bo zagrożenia wynikające z wycinki drzew, szczególnie tropikalnych lasów deszczowych, będą dotyczyły wszystkich mieszkańców ziemi.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka