O zagładzie lasów chiński oddział Greenpeace poinformował obywateli przez uciętą stronę w gazecie. Czytelnik przekładając stronę miał wrażenie, widząc kolejną pustą z widocznym tylko pieńkiem – pozostałością strony poprzedniej – że właśnie osobiście wyciął drzewo. Rzecz efektowna, ale pytanie samo się narzuca – ile drzew wycięto by wyprodukować tę 4-stronicową reklamę?
Reklamy umieszczono w magazynach o tematyce biznesowej i gospodarczej, ponieważ twórcy wyszli z założenia, że to sektor przedsiębiorstw jest najbardziej winny globalnej wycince lasów. 70% zniszczonych terenów leśnych to jego dzieło. Przekaz był jasny – wraz z każdą wyprodukowaną stroną czytanej gazety czy czasopisma znika kolejne drzewo. Koszt papieru ma wymiar nie tylko finansowy, bo zagrożenia wynikające z wycinki drzew, szczególnie tropikalnych lasów deszczowych, będą dotyczyły wszystkich mieszkańców ziemi.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu