Powiedzenie o zamiataniu śmieci pod dywan potraktowane dosłownie, ze zmianą dywanu na chodnik, znalazło zastosowanie we włoskiej kampanii z czerwca br. zachęcającej do udziału w międzynarodowej akcji "Sprzątanie Świata". Na billboardach znakomicie pokazano czynność chowania śmieci pod powierzchnię chodnika. A wszystko to pod czujnym okiem zdegustowanych pomników.
Wydarzenie Clean Up the World organizowane w ramach Programu Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych od 16 lat, w myśl zasady „myśl globalnie, działaj lokalnie”, w trzeci weekend września, mobilizuje 35 milionów wolontariuszy w ponad 120 krajach.
Puliamo il Mondo jest włoską edycją tej ogólnoświatowej akcji. Koordynacją zajmuje się Legambiente, czyli Liga Ochrony Środowiska, pozarządowa organizacja wspierająca ruch antyglobalistów, edukację ekologiczną i inne działania na rzecz środowiska.
W 2008 roku w Sprzątaniu Świata wzięło udział ponad 700 tysięcy Włochów. Do ich zadań należało: sadzenie drzew, usuwanie śmieci z plaż, ulic i lasów, recykling, oczyszczanie wody, a także prowadzenie kampanii edukacyjnych, nadzorowanie wystaw i projektów towarzyszących akcji. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku powtórzą sukces frekwencyjny.
Puliamo il Mondo partnerują m. in. Federambiente. La nouva Ecologia, Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Środowiska, i parlamentarna reprezentacja Włoch w Komisji Europejskiej.
K. Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy