Powiedzenie o zamiataniu śmieci pod dywan potraktowane dosłownie, ze zmianą dywanu na chodnik, znalazło zastosowanie we włoskiej kampanii z czerwca br. zachęcającej do udziału w międzynarodowej akcji "Sprzątanie Świata". Na billboardach znakomicie pokazano czynność chowania śmieci pod powierzchnię chodnika. A wszystko to pod czujnym okiem zdegustowanych pomników.
Wydarzenie Clean Up the World organizowane w ramach Programu Ochrony Środowiska Narodów Zjednoczonych od 16 lat, w myśl zasady „myśl globalnie, działaj lokalnie”, w trzeci weekend września, mobilizuje 35 milionów wolontariuszy w ponad 120 krajach.
Puliamo il Mondo jest włoską edycją tej ogólnoświatowej akcji. Koordynacją zajmuje się Legambiente, czyli Liga Ochrony Środowiska, pozarządowa organizacja wspierająca ruch antyglobalistów, edukację ekologiczną i inne działania na rzecz środowiska.
W 2008 roku w Sprzątaniu Świata wzięło udział ponad 700 tysięcy Włochów. Do ich zadań należało: sadzenie drzew, usuwanie śmieci z plaż, ulic i lasów, recykling, oczyszczanie wody, a także prowadzenie kampanii edukacyjnych, nadzorowanie wystaw i projektów towarzyszących akcji. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku powtórzą sukces frekwencyjny.
Puliamo il Mondo partnerują m. in. Federambiente. La nouva Ecologia, Ministerstwo Edukacji, Ministerstwo Środowiska, i parlamentarna reprezentacja Włoch w Komisji Europejskiej.
K. Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka