logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  25.07.2012

Schowane za kropką na czole



Elvis chowa swoją buzię za bawełnianą pacynką. Charlie ma na czole wielką fioletową  kropkę. Sally posadziła sobie na głowie małpkę. Wszystko po to by odciągnąć wścibskie spojrzenia ludzi od dziecięcych ust, oszpeconych od urodzenia.

Jedno na 700 dzieci rodzi się z rozszczepem wargi lub rozszczepem podniebienia. Operation Smile, działająca od 1982 roku organizacja z RPA, finansuje zabiegi usuwania tej wady u dzieci. Od początku swego istnienia Operation Smile pomogła 200.000 małym pacjentom. Zabieg jest tym skuteczniejszy im młodszy jest pacjent.

Do celów kampanii wykorzystano trzy kreacje, których bohaterami są dzieci. Zgodnie z zamierzeniem ich twórców, uwaga odbiorcy koncentruje się początkowo na dodatkowych, barwnych elementach umieszczonych poza wizerunkiem dziecka. Dopiero po chwili wzrok odbiorcy pada na oszpecone twarze Elvisa, Charliego i Sally. Pod każdym z wizerunków dzieci widnieją wierszyki-rymowanki. Opowiadają o tym co robią dzieci, aby odwrócić ciekawskie spojrzenia ludzi, i jak trudno jest im żyć w ciągłym poczuciu, że coś nienaturaknego dzieje się z ich buzią.

Kampania ma zachęcić darczyńców do wsparcia finansowego organizacji, uzmysławiać, jak niewiele potrzeba, by diametralnie odmienić cudze życie: “It’s hard for a child with a cleft lip or a cleft palate to face the world. For as little as R3000 you can change that.” (Dziecku z rozszczepem wargi lub rozszczepem podniebienia trudno stawić czoła światu. Za zaledwie 3000 randów możesz to zmienić). Rand jest oficjalną walutą RPA. Kwota 3000 randów równa się w przybliżeniu 1250 złotym. Takie środki wystarczą na pokrycie kosztów zabiegu korygującego te wady rozwojowe. Lekarze pracujący dla projektu Operation Smile nie pobierają za swoje usługi wynagrodzenia.

Kampania została zrealizowana przez agencję Saatchi & Saatchi z Kapsztadu.
Olga Ambrosiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek