logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Schowane za kropką na czole
25.07.2012
Tematy: Kreacje / printy

Schowane za kropką na czole



Elvis chowa swoją buzię za bawełnianą pacynką. Charlie ma na czole wielką fioletową  kropkę. Sally posadziła sobie na głowie małpkę. Wszystko po to by odciągnąć wścibskie spojrzenia ludzi od dziecięcych ust, oszpeconych od urodzenia.

Jedno na 700 dzieci rodzi się z rozszczepem wargi lub rozszczepem podniebienia. Operation Smile, działająca od 1982 roku organizacja z RPA, finansuje zabiegi usuwania tej wady u dzieci. Od początku swego istnienia Operation Smile pomogła 200.000 małym pacjentom. Zabieg jest tym skuteczniejszy im młodszy jest pacjent.

Do celów kampanii wykorzystano trzy kreacje, których bohaterami są dzieci. Zgodnie z zamierzeniem ich twórców, uwaga odbiorcy koncentruje się początkowo na dodatkowych, barwnych elementach umieszczonych poza wizerunkiem dziecka. Dopiero po chwili wzrok odbiorcy pada na oszpecone twarze Elvisa, Charliego i Sally. Pod każdym z wizerunków dzieci widnieją wierszyki-rymowanki. Opowiadają o tym co robią dzieci, aby odwrócić ciekawskie spojrzenia ludzi, i jak trudno jest im żyć w ciągłym poczuciu, że coś nienaturaknego dzieje się z ich buzią.

Kampania ma zachęcić darczyńców do wsparcia finansowego organizacji, uzmysławiać, jak niewiele potrzeba, by diametralnie odmienić cudze życie: “It’s hard for a child with a cleft lip or a cleft palate to face the world. For as little as R3000 you can change that.” (Dziecku z rozszczepem wargi lub rozszczepem podniebienia trudno stawić czoła światu. Za zaledwie 3000 randów możesz to zmienić). Rand jest oficjalną walutą RPA. Kwota 3000 randów równa się w przybliżeniu 1250 złotym. Takie środki wystarczą na pokrycie kosztów zabiegu korygującego te wady rozwojowe. Lekarze pracujący dla projektu Operation Smile nie pobierają za swoje usługi wynagrodzenia.

Kampania została zrealizowana przez agencję Saatchi & Saatchi z Kapsztadu.
Olga Ambrosiewicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek