Rafał Mohr, aktor filmowy i teatralny, a od niedawna również uczestnik programu „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, został jednym z ambasadorów kampanii społecznej „HIVokryzja. Wyleczmy się”. W krótkim spocie promocyjnym aktor przekonuje, że osoby zakażone HIV należy traktować w taki sam sposób, jak osoby zdrowe. Jak widzicie, scena pocałunku zagrana z Kasią, nie różni się niczym od sceny zagranej z osobą niezakażoną – mówi na końcu.
Rafał Mohr opowiada o sytuacji z czasów, gdy był jeszcze uczniem szkoły podstawowej: W 1988 roku na zajęciach zwanych godziną wychowawczą usłyszeliśmy pytanie: Kto z Was podałby rękę osobie chorej na AIDS? Nie wiem czy to kwestia mojej odwagi, nieświadomości czy wręcz intuicji, ale byłem jedyną osobą w klasie, która podniosła rękę w odpowiedzi na to pytanie – mówi aktor. Z perspektywy czasu wiem dlaczego tak zrobiłem. Wówczas to był początek mojej odpowiedzi. Koniec nastąpił parę dni temu, kiedy nagrywałem spot HIVokryzji – wyjaśnia.
Spot z udziałem Rafała Mohra jest kolejnym elementem rozpoczętej w lipcu kampanii „HIVokryzja. Wyleczmy się”. Kampania ma na celu kształtowanie właściwych postaw wobec HIV, opartych na aktualnej i rzetelnej wiedzy, a co za tym idzie obniżanie poziomu lęku i eliminowanie uprzedzeń wobec osób zakażonych.
Autorzy kampanii, Fundacja Studio Psychologii Zdrowia przekonują, że prawdziwym problemem, jest nie tyle sama choroba, co stygmatyzacja społeczna i dyskryminacja, która towarzyszy zakażeniu. Panuje bowiem przekonanie, że choroba ta dotyczy głównie osób z tzw. „marginesu społecznego”.
Bardzo istotny jest fakt, że obserwuje się ciągły wzrost nowych zakażeń, stąd konieczne jest podjęcie działań przeciwko dyskryminacji i zmiana społecznego odbioru osób żyjących HIV – wyjaśnia Małgorzata Kruk, prezes Fundacji SPZ. Głównym przesłaniem Kampanii jest pokazanie, że z HIV „łatwiej wrócić do zdrowia niż do społeczeństwa” oraz konfrontacja z hipokryzją panującą w obszarze postrzegania tej grupy osób – tłumaczy.
Więcej o kampanii można przeczytać na portalu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS