Spot w ciekawy sposób przedstawia, co naprawdę oznacza globalne sąsiedztwo. Kobieta jadąc samochodem w zachodniej podmiejskiej dzielnicy pośrednio wpływa na zanieczyszczone powietrze w Azji. Mężczyzna podlewając kwiatki w ogrodzie zużywa duże ilości wody, której brakuje w Afryce. Wyrzucane śmieci trafiają na tereny, gdzie dzieci żyją w biedzie. A nowe ubrania, zakupione przez ludzi na Zachodzie, zostały wykonane przez pracowników fabryk tekstylnych działających w Azji, wykorzystujących niski koszt pracy w tych krajach.
Interesujący efekt został osiągnięty dzięki połączeniu prawdziwych aktorów z kreskówką i animacjami. Poprzez prosty i czytelny przekaz, film pozwala dostrzec relacje pomiędzy ludźmi żyjącymi na różnych poziomach życia. Globalny kontekst dopowiada również hasło: „Weit weg ist näher, als du denkst” ("Daleko jest bliżej, niż myślisz"). Kampania ma podkreślić, że codzienne zachowania ludzi z krajów wysoko rozwiniętych zawsze mają wpływ na warunki życia w krajach biednych.
Kampania została zrealizowana przez niemiecki Caritas w ramach projektu „Globale Nachbarn” ("Globalni sąsiedzi"). Telewizyjny spot koncentruje się na problemie indywidualnej odpowiedzialności w zglobalizowanym świecie. Wykonaniem zajęła się agencja BBDO Proximity Dusseldorf.
Agnieszka Kliks-Pudlik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy