Wrzucanie monety do plakatu na pewno jest ciekawsze niż dokonywanie wpłaty na konto bankowe. Na prosty sposób zbierania funduszy wpadła niemiecka agencja Kolle Rebbe w ramach kampanii na rzecz szczepienia dzieci w krajach rozwijających się. Jej inicjatorem jest organizacja Miseror walcząca z głodem, chorobami, biedą i ze złymi warunkami życia w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej. Organizacja powstała w roku 1958, z inicjatywy Niemieckiego Kościoła Chrześcijańskiego.
Na plakatach znajduje się akrylowa strzykawka, do której pojemnika opatrzonego mobilizującą podziałką, można wrzucać monety o nominale 50 centów. Fundusze przeznaczone są na szczepionki dla dzieci w najbiedniejszych regionach świata. Miarka na plakacie pokazuje jak dużo monet zostało już podarowanych i ile szczepionek można za nie kupić.
Pomysł wydaje się być bardzo dobry, ponieważ 50 centów dla przeciętnego obywatela to drobna suma, a prosty i wygodny sposób, w jaki może przekazać dotację, ułatwia udzielenie wsparcia. Pytanie tylko czy w każdym kraju taka inicjatywa zdałaby egzamin – czy pieniądze doczekałyby na zakończenie kampanii i nie trafiły do niepożądanych rąk.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju