Luka o kształcie i wielkości domu wycięta ze szpitala, dziura widoczna po jachcie w jednym z bloków, prywatny odrzutowiec wyciągnięty z mostu, a może samochód wyjęty ze szkoły. To tylko cztery przykłady wydania pieniędzy pochodzących z korupcji przy dużych inwestycjach pokazane przez twórców kreacji: „Corruption. Let’s talk it out” („Korupcja. Porozmawiajmy o tym”).
Cztery plakaty utrzymane w szaro-białej tonacji szkiców przedstawiają duże inwestycje takie jak nowe bloki mieszkalne, szkołę, most czy szpital, w których brakuje części w kształcie identycznym z pokazanymi obok rzeczami: samochodem, jachtem, samolotem czy domem. Każdy z nich symbolizuje jedną dziedzinę – edukację, zdrowie, infrastrukturę i budownictwo – w których najczęściej dochodzi do korupcji. Agencja Ogilvy & Mather, która stworzyła tą kreację dla The Indian Debating Union, chciała ukazać dosadnie, jak korupcja dziurawi inwestycje publiczne. Pieniądze, za pomocą których miano realizować postawione cele, zmieniły się, jak ukazano na plakatach, w rzeczy służące jednej osobie. Dodatkowo każdy rysunek został opatrzony w adekwatny tekst mówiący o tym, że każda rupia powinna zostać wydana przy realizacji inwestycji, a nie osobistych dóbr.
Kreacja miała na celu uświadomienie ludziom, że przez łapówkarstwo publiczne inwestycje są uboższe. Przez takie obrazowe pokazanie skutków korupcji chciano powstrzymać publiczne przyzwolenie społeczeństwa na to zjawisko. Plakaty miały uświadomić mieszkańców Indii, do których kierowany był przekaz, że oni sami powinni reagować i zwalczać korupcję, a także przekonywać innych do takiego samego postępowania.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…