logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  28.04.2014

Samochód ze szkoły



Luka o kształcie i wielkości domu wycięta ze szpitala, dziura widoczna po jachcie w jednym z bloków, prywatny odrzutowiec wyciągnięty z mostu, a może samochód wyjęty ze szkoły. To tylko cztery przykłady wydania pieniędzy pochodzących z korupcji przy dużych inwestycjach pokazane przez twórców kreacji: „Corruption. Let’s talk it out” („Korupcja. Porozmawiajmy o tym”).

Cztery plakaty utrzymane w szaro-białej tonacji szkiców przedstawiają duże inwestycje takie jak nowe bloki mieszkalne, szkołę, most czy szpital, w których brakuje części w kształcie identycznym z pokazanymi obok rzeczami: samochodem, jachtem, samolotem czy domem. Każdy z nich symbolizuje jedną dziedzinę – edukację, zdrowie, infrastrukturę i budownictwo – w których najczęściej dochodzi do korupcji. Agencja Ogilvy & Mather, która stworzyła tą kreację dla The Indian Debating Union, chciała ukazać dosadnie, jak korupcja dziurawi inwestycje publiczne. Pieniądze, za pomocą których miano realizować postawione cele, zmieniły się, jak ukazano na plakatach, w rzeczy służące jednej osobie. Dodatkowo każdy rysunek został opatrzony w adekwatny tekst mówiący o tym, że każda rupia powinna zostać wydana przy realizacji inwestycji, a nie osobistych dóbr.

Kreacja miała na celu uświadomienie ludziom, że przez łapówkarstwo publiczne inwestycje są uboższe. Przez takie obrazowe pokazanie skutków korupcji chciano powstrzymać publiczne przyzwolenie społeczeństwa na to zjawisko. Plakaty miały uświadomić mieszkańców Indii, do których kierowany był przekaz, że oni sami powinni reagować i zwalczać korupcję, a także przekonywać innych do takiego samego postępowania.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek