logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  21.10.2018

Same sobie strzeliły w kompleks (nie)idealności ?



Kiedyś miały problem z samoakceptacją. Dziś stanęły nago przed obiektywem Dominiki Cudy, inicjatorki akcji „Fake off! I am perfect”,  która we wrześniowym numerze Women’s Health opublikowała ich nagie zdjęcia. Obraz historii silnych Polek, które przeszły długą drogę od kompleksów do akceptacji, to inicjatywa adresowana do współczesnych kobiet. Alarm do buntu przeciwko wyretuszowanym i sztucznym ikonom ze współczesnych magazynów, apel o akceptacje. Wyszczuplone i wygładzone modelki „niby kobiety” przyczyniają się do epidemii zaburzeń obrazu własnego ciała u tych realnie stąpających po ziemi Polek.  Zamysł inicjatywy brzmi świetnie. Kobiety wyglądają bosko, sesja magazynu Women’s Health lśni wręcz nienagannym ideałem. No właśnie…  Pojawia się zatem pytanie, czy kreatorzy kampanii sami sobie nie przeczą?

Odpowiedzi udziela ekspert Monika Probosz, badaczka jakościowa kampanii, absolwentka psychologii, właścicielka Laboratorium Badania Komunikacji Społecznej, a przede wszystkim kobieta…

„Czytając o kampanii „Naga prawda o nagości”, zapoznając się z jej hasłami  („Bo we mnie jest siła”, „Nie jestem idealna, bo nie muszę”, „Trenuję bo lubię”) i oglądając zamieszczone przy informującym o niej tekście fotografie nabawiłam się bólu głowy. Elementy układanki za nic nie chciały do siebie pasować.

View this post on Instagram

The immense and unrealistic pressure of Social Media to look perfect? NOT IN HERE 👑 @katarzyna.dacyszyn #fakeoffpoland #fakeoffuk #fakeoff

A post shared by DOMINIKA CUDA (@dominikacuda) on Aug 22, 2018 at 1:28pm PDT

 

Jeden dotyczył bardzo ważnego problemu zaburzeń jedzenia, zaburzeń obrazu siebie i fałszywych wzorów, od których w zasadzie nie ma dzisiaj ucieczki. Jesteśmy otoczeni przykładami fałszywie prawdziwych zdjęć – pozorowane na naturalne, niemal strzelone przez przypadkowe naciśnięcie migawki w smartfonie zdjęcia idealnych ciał z zastanawiająco długimi nogami, wąskimi taliami, zakręconymi rzęsami – każdy może wstawić swój przykład.

Drugi mówił o potrzebie akceptowania siebie. I w tym kontekście przytaczał opowieść instruktorki fitness, która po urodzeniu dziecka miała nieidealny brzuch, ale 4 miesiące później nie było już po nim śladu. Widziałam. Bo trzecim elementem były właśnie zdjęcia. To od nich głowa rozbolała mnie najbardziej, bo początkowo wydawało mi się, że to są właśnie te złe przykłady z mediów społecznościowych i nie rozumiałam dlaczego zostały przytoczone….

Złota zasada kampanii społecznych mówi, że postaw, które chce się zmienić nie należy wzmacniać – a tymczasem widzę piękne zdjęcia pięknych kobiet zrobione przez profesjonalną fotografkę. (nie)idealności brak…

View this post on Instagram

Wiekszosc ludzi uwaza mnie za gwiazde chodz nie wie o tym ze raczej jestem jej totalnym przeciwienstwem😂. Uwazana jestem za raczej usmiechnieta, fajna dziewczyne,gdy mnie sie pozna, chyba😛. Staram sie byc taka by ludzie zawsze zapamietali mnie jako zabawna i mila osobe👊. Jak kazdy z Nas mam swoje slabe strony…nie wierze w siebie. Zawsze znajde w sobie cos brzydkiego. Jest wiele takich rzeczy, serio-ja tak uwazam, chodz wiele osob mowi mi ze jestem ladna, ze zgrabna itp. Wierze w to i dziekuje za te komplementy ale… Jest to dla mnie tak ciezki temat ze nie wiem co Wam napisac. Przez wiele lat mojego dziecinstwa bylam bardzo chuda. Ludzie wmawiali mi ze mam anoreksje co bylo totalna bzdura… Bardzo pozno zaczelam dojrzewac. Nie mialam piersi co dla mnie bylo strasznym przezyciem ze wzgledu na to ze wszyscy sie ze mnie smiali… Wygladalam na duzo mlodsza co powodowalo ze nie moglam chodzic na imprezy z rowiesnikami. To byl ciezki czas dla mnie. Nie bede wdawala sie w szczegoly bo sa dla mnie bolesne. Dopiero na studiach a bardziej jak zaczelam trenowac rurke, a bardziej jak zostalam instruktorka zaczelam bardziej wierzyc w siebie. Dlaczego? Dlatego ze uwierzylam w to ze jestem dobra…bo ktos uwierzyl we mnie i odkryl cos we mnie….dziekuje bardzo za to 😻. Staram sie pokazywac ze jestem oprtymistka, ale raczej jest odwrotnie bo uwazam ze lepiej sie milo zaskoczyc jak przykro a czasami nawet bardzo przykro rozczarowac☺. Tym bardziej ze jestem bardzo uczuciowa i latwo mnie zranic 😿. Moje nastawienie do ludzi jest pozytywne. Kazdy ma czysta karte spotykajac mnie na swojej drodze nawet jezeli ktos mowil mi o tej osobie cos zlego 🙊. Taka juz jestem 💙. Pokazanie sie bez make upu robie tylko dla #fakeoff i @dominikacuda dlatego ze nigdy nie pokazalam sie bez niego. Boje sie krytyki i tego ze nie jestem idealna. Wiecej w komentarzu 💪 ————————— #fakeoffpoland #sexi #natural #naturalna #kobieta #naturalissexy #nomakeup #whstrong #whjestemsilna #womenshealth #bycpiekna #jestespiekna #smile #love #allnatural #poledancer #polesport #polegirl #polearbuz #fitgirl #motywacja #gymgirl #brunette #polishgirl #polskadziewczyna #bodybuilding #motivation

A post shared by Magdalena Cierpiał (@madziacierpial) on Aug 26, 2018 at 8:08am PDT

 

Zajrzałam na stronę kampanii i odkryłam, że nie ja jedna mam taki kłopot. Zacytuję jeden z komentarzy zamieszczonych pod postem o kampanii:

„A tak dobrze się zapowiadało. Akcja wydawała mi się świetnym pomysłem w czasach tej insta sztuczności.. dopóki nie zobaczyłam te ” nieidealne” ambasadorki, które mają niby promować akceptację siebie. Podejrzewam ze niejedna Kowalska się nowych kompleksów nabawi…”

No właśnie. Problem jest. Jak najbardziej rzeczywisty. I kampania na temat „insta sztuczności”, która ma dużą siłę wpływu szczególnie na młode kobiety (a nawet dziewczynki) czeka na swojego autora. Ale raczej nie będzie to Women’s Health.”

Autor wypowiedzi: Monika Probosz

Szczegółowe informacje o kampanii umieszczaliśmy TUTAJ

View this post on Instagram

#repost @kajafunez Przez lata bardzo przeszkadzalo mi to, ze bylam oceniana przez pryzmat mojego wygladu. Nie chcialam podkreslac kobiecosci, rzucac sie w oczy, moge powiedziec ze wrecz wstydzilam sie tego jak wygladam,- piekna i glupia modelka- wydawalo mi sie, ze mysla inni , nie czulam sie traktowana powaznie. Teraz wiem ze w duzej mierze wynikalo to z mojej niepewnosci. Nawet obecnie ludzie ktorzy mnie nia znaja na pewno czasem Oceniaja mnie “po wygladZie” ale teraz mam to gdzies;) zanim zaczelam studiowac strasznie balam sie ze za 10 lat jedyne co bede mogla powiedzoec o sobie to – modelka. Dlatego zaczelam studiowac, rozwijac sie:) tak sie rozpedzilam, ze wlasnie pracuje nad doktoratem:) Nie wyobrazam sobie zycia bazujacego na wygladzie.dlatego zachecam wszystkie dziewczyny ktore mysla, ze najlepsze co maja do zaoferowania to zgrabna figura I bujne wlosy- SZUKAJCIE DALEJ!! Na pewno macie do zaoferowania swiatu wiecej!:) W nowym numerze WH, oprócz Kai, rozebrało się też 5 innych Polek. Każda z nich jest świadoma swoich wad i nie zamierza się z nimi ukrywać. Jesteś ciekawa co mają do powiedzenia na temat samoakceptacji własnego ciała? Odwiedź naszą specjalną, nagą stronę (link w bio🖕🏻)#WHjestemsilna #jestemsilna #WHstrong #fakeoff #fakeoffpoland #polishwoman #nagaprawda #nakedissue #womenshealthpolska #naginumer

A post shared by @ womenshealthpolska on Aug 21, 2018 at 7:12am PDT

 








polecamy ─── 27.11.2019

Liderzy Pro Bono rozpoczynają kampanię „Ten 1 dzień”


Jak najlepiej zintegrować zespół pracowników? Jak odnaleźć głębszy sens w pracy? Jak w naturalny sposób rozwijać swoje kompetencje?...


nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.12.2019

    Nasze filmy zawsze mówią o spotkaniach skrajnie odmiennych osób


  • 29.11.2019

    Młodzi mają niższą świadomość ekologiczną niż starsze pokolenia


  • 08.11.2019

    Dziecko jest zawsze gotowe na relację z drugim człowiekiem


  • 18.10.2019

    Kim są wyborcy PiS i Koalicji Obywatelskiej?


  • 19.07.2019

    Koniec imprezy! Ktoś to słyszy?


  • 05.07.2019

    „Gospodarka, głupcze” = „Edukacja ekonomiczna, głupcze”.


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek