logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Rzut okiem na oko
16.12.2014
Tematy: Kreacje / printy

Rzut okiem na oko

Your browser does not support the video tag.


Gdyby okazało się, że nowotwory grożące śmiercią mogą zostać łatwo zdiagnozowane przy pomocy urządzeń, którymi dysponuje prawie każdy, byłaby to przełomowa wiadomość. Ucieszyłaby ona ludzi na całym świecie. Nie jest to możliwe w przypadku wszystkich ciężkich chorób, jednak jeden z rodzajów złośliwych guzów może zostać wykryty dzięki użyciu smartfonów lub aparatów fotograficznych. Taki komunikat przekazuje odbiorcom brytyjska organizacja CHECT (The Childhood Eye Cancer Trust).

Większość rodziców z przyjemnością fotografuje swoje dzieci w rozmaitych okolicznościach. Przy użyciu smartfonów, prostych automatycznych aparatów lub lustrzanek – każdego dnia dorośli wykonują mnóstwo portretów swoich pociech. Organizacja CHECT informuje rodziców, że robiąc zdjęcia maluchów z użyciem lampy błyskowej, nawet przy pomocy prostego smartfona, są w stanie wykazać anomalie, które sygnalizują możliwość występowania złośliwego nowotworu oka – siatkówczaka (ang. i łac. retinoblastoma). Okazuje się zatem, że fotografia, oprócz waloru uwieczniania chwil spędzonych z bliskimi, ma również moc ratowania ich życia.

Organizacja The Childhood Eye Cancer Trust regularnie publikuje kampanie informacyjne, w ramach których instruuje odbiorów, jak rozpoznać oznaki siatkówczaka. W ramach akcji z przełomu 2013 i 2014 roku wydano plakaty prezentujące twarze dzieci, u których wykryto retinoblastomę. Obecność zeza, wrażenie, że tęczówka oka dziecka jest jaśniejsza na zdjęciu niż w rzeczywistości, lub „świecąca się” źrenica na fotografii – mogą to być symptomy choroby. Guz, odbijając światło lampy błyskowej, powoduje na zdjęciach opisane wyżej i inne efekty, o których informuje CHECT.

W tym roku agencja Wunderman opracowała kreację, która przekazuje wiedzę na temat diagnozy raka, ale również angażuje odbiorców i umożliwia im „trening” w wykrywaniu oznak siatkówczaka. Obejmuje ona plakaty, które prezentują w dużym zbliżeniu oczy dzieci cierpiących na retinoblastomę. Odbiorcy, przyglądając się im bezpośrednio, nie są w stanie stwierdzić, czy do fotografii pozowały chore czy zdrowe maluchy. Dopiero na zdjęciu, wykonanym za pomocą telefonu z użyciem flesza, uwidoczniają się sygnały właściwe dla nowotworu oka – „świecąca się” źrenica, rozjaśniona tęczówka. Aby uzyskać pożądany efekt, twórcy kreacji wykorzystali specjalnie dobraną, światłoczułą farbę. Podobnie jak struktura guza, powłoka plakatów odbija blask lamp błyskowych zamontowanych we wszystkich smartfonach. Billboardom umieszczanym na ulicach, w ośrodkach ochrony zdrowia oraz przychodniach dla dzieci w Wielkiej Brytanii, towarzyszy film informacyjny opublikowany w internecie – zdradza on kulisy powstawania kreacji, jak również przekazuje informacje na temat siatkówczaka. Akcja angażuje rodziców nie tylko umożliwiając im sprawdzenie swoich możliwości w diagnozowaniu choroby, ale również zachęcając ich do publikowania wykonanych fotografii na profilach w portalach społecznościowych oraz opatrywania ich tagiem: #HaveYouCHECT.

CHECT, oprócz filmu związanego z aktualną kampanią informacyjną, prezentuje w internecie liczne materiały przybliżające działania organizacji, historie osób u których zdiagnozowano nowotwór oka oraz wskazówki dla chorych dzieci i ich rodzin. The Childhood Eye Cancer Trust jest aktywna w mediach społecznościowych, prowadzi także bogatą w informacje stronę internetową. Oferuje ona zarówno wiedzę, jak i różnorodne formy wsparcia dla dzieci, u których zdiagnozowano siatkówczaka oraz ich rodzin.

Kamila Brzezińska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek