logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Rzeźby w kajdanach
08.05.2010
Tematy: Kampanie, Kanada, Ekologia i środowisko

Rzeźby w kajdanach



W Vancouver na czterech głównych rzeźbach miasta zawieszono ogromne, plastikowe koła przypominające fragmenty opakowania po sześciopaku piwa. Na zagadkowych obręczach znalazł się jedynie adres internetowy nadawcy, czyli PlasticPollutionCoalition.org. Całe przedsięwzięcie, w którym wykorzystano przestrzeń kontekstową (np. rzeźba delfina przestała być zwykłym wizerunkiem ssaka – z nałożonymi obręczami stała się symbolem cierpiących zwierząt) nosiło tytuł „Plastic is forever” („Plastik jest wieczny).

Ambientowa kampania kanadyjskiej Plastic Pollution Coalition zrealizowana została w maju br. i miała na celu uzmysłowienie Kanadyjczykom oraz turystom odwiedzającym miasto Vancouver skalę skażenia oceanów plastikiem. Nadawcom zależało również na przekonaniu odbiorców, że zagrożenie zanieczyszczenia środowiska plastikiem szkodzi również człowiekowi.

Akcja miała dodatkowo na celu zwrócenie uwagi mediów. Jednak opublikowane w prasie oraz internecie artykuły dotyczyły samej akcji jako jednostkowego zdarzenia – nie potraktowano jej jako punktu wyjścia do szerszej dyskusji.

Wyrzucanie plastiku do akwenów morskich powoduje, że ssaki wodne i ptaki zaplątują się w duże, unoszące się na falach, kawałki folii. Po oceanie pływają wielkie, rozciągające się na setki kilometrów, plamy plastikowych śmieci. Drobinki tego materiału coraz częściej stają się nieodłącznym elementem krajobrazu na wielu plażach.
D. Sokołowska



Nazwa kampanii:
Plastic is forever
Czas:
2010.5.2 - 2010.5.16
Nadawca:
Plastic Pollution Coalition
Media:
Ambient
Wykonawca:
Rethink
Adresaci:
mieszkańcy Vancouver, turyści





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek