Leniwe ryby, pływające na grzbiecie, zaprezentowano w kampanii pod hasłem "For a living Baltic Sea" w Szwecji na początku 2008 roku. Kampania WWF miała na celu skłonić odbiorców do refleksji nad obecnym stanem morza Bałtyckiego oraz zachęcała do wysyłania sms-ów charytatywnych na konto organizacji walczącej o życie Bałtyku.
Media interesują się najczęściej spektakularnymi konsekwencjami zmian klimatu – powodziami czy huraganami, a nie mówi się o zmianach, których rezultaty nie są na pierwszy rzut oka katastrofalne. Te, traktowane jako drugorzędne, bo niemedialne, także i w świadomości opinii publicznej są mniej ważne. Z takim stereotypowym podejściem walczy WWF pokazując w reklamie prasowej, że życie zwierząt morskich jest poważnie zagrożone, ale jeszcze nie jest za późno na działanie aby je ocalić.
W prasie szwedzkiej ukazały się reklamy, na których widać różne gatunki ryb, pływające brzuchem do góry. Wystarczy obrócić gazetę do góry nogami, aby przywrócić im życie. To pokazuje, że mały gest, taki jak wysłanie smsa, którego kwota przeznaczona jest na działania organizacji, może zmienić rzeczywistość.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem