logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Ruszył Zielony Tydzień. Kupuj eko i dbaj o planetę
17.04.2023
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Ruszył Zielony Tydzień. Kupuj eko i dbaj o planetę



Nie tylko segregowanie śmieci czy zamiana samochodu na rower są dobre dla naszej planety. Do spowolnienia negatywnych zmian przyczynia się także produkcja żywności ekologicznej, a co za tym idzie – również jej zakup. Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, który przypada 22 kwietnia, Polska Izba Żywności Ekologicznej przygotowała kampanię Zielony Tydzień. W ramach akcji, w dniach 17-23 kwietnia, żywność ekologiczna jest dostępna w atrakcyjnych, promocyjnych cenach.

Jak pokazują badania Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, coraz więcej osób sprawdza, czy żywność, którą kupuje, jest eko – aż 74,3% respondentów robi to zawsze lub zazwyczaj[1]. Polacy kupują bioprodukty dlatego, że są one „lepszej jakości”, „smakują lepiej”, „są lepsze dla zdrowia”, a także „są produkowane lepszymi dla środowiska metodami”. I właśnie na ten ostatni aspekt zwraca uwagę Polska Izba Żywności Ekologicznej w ramach kampanii Zielony Tydzień, która właśnie się rozpoczęła.

Rolnictwo konwencjonalne to sposób produkcji, który nastawiony jest na ilość. Całkiem przeciwnie niż rolnictwo ekologiczne – tutaj liczy się jakość – mówi Krystyna Radkowska, prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. – Dlaczego jednak rolnictwo ekologiczne jest lepsze dla Ziemi? Wyjaśniamy to w naszym najnowszym filmie i podajemy aż 10 powodów, dla których warto jeść eko:

W dniach 17-23 kwietnia w promocyjnych cenach każdy będzie mógł kupić coś dla siebie. Producenci bio oferują blisko ćwierć tysiąca produktów. Wśród nich te najbardziej kojarzące się z ekologicznym rolnictwem: świeże warzywa i owoce oraz ich różnorodne przetwory. Do wyboru są mrożone wersje, soki owocowe, ale też kiszonki, takie jak kapusta kiszona i ogórki. Oleje, np. kokosowy i jabłkowy, produkty mleczne i zbożowe: mąki, makarony, kasze, ciastka, chleby tworzone na zamówienie. Dostępne są także niecodzienne produkty lub niecodzienne wersje znanych artykułów: ekologiczne słodycze, np. sezamki czy kulki mango w czekoladzie. Na udany wieczór – wina, na przyjemny poranek – kawy. Istnieje również możliwość nabycia preparatów probiotycznych oraz kosmetyków, np. dezodorantów oraz przyborów do makijażu.

Na stronie www.jemyeko.com/zielony-tydzien można znaleźć listę zarówno sklepów, jak i produktów, uporządkowanych według ich producentów. Zielony Tydzień jest finansowany przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw oraz Fundusz Promocji Zbóż i Przetworów Zbożowych.

[1] Raport śródokresowy kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia” 2023. Cały raport dostępny tutaj: https://jemyeko.com/wp-content/uploads/2023/03/Raport-srodokresowy-Eurolisc.pdf

zdrowie Ekologia i środowisko żywność konsumpcjonizm konsumenci bio eco eko odżywianie świadomość konsumencka Polska Izba Żywności Ekologicznej


Nazwa kampanii:
Zielony Tydzień
Czas:
2023.4.17 - 2023.4.23
Nadawca:
Polska Izba Żywności Ekologicznej





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek