logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ruszył konkurs na Europejskie Drzewo Roku! Zagłosuj na Serce Ogrodu
02.02.2024
Tematy: Wydarzenia, Ekologia i środowisko, Kultura i sztuka, Marketing regionalny, Organizacje pozarządowe / NGO

Ruszył konkurs na Europejskie Drzewo Roku! Zagłosuj na Serce Ogrodu



Od 1 lutego możemy wybierać najciekawsze drzewo 2024 roku w Europie. W organizowanym już po raz czternasty konkursie European Tree of the Year bierze udział piętnaście drzew z całego kontynentu, które zwyciężyły w konkursach krajowych. Polskę w tym roku reprezentuje dwustuletni buk Serce Ogrodu rosnący w Arboretum Wojsławice – Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Wrocławskiego. Drzewo zwyciężyło w polskiej edycji konkursu Drzewo Roku 2023 organizowanego przez Klubu Gaja. O tym, które drzewo wygra, jak zwykle zadecydują internauci.

W tym roku plebiscyt na Europejskie Drzewo Roku potrwa od 1 lutego (godz. 0.00) do 22 lutego (godz. 16.00) na stronie treeoftheyear.org/vote i będzie się odbywać tylko w języku angielskim. Podczas głosowania wybieramy dwa drzewa spośród 15 finalistów. Każdy może zagłosować tylko jeden raz ze swojego adresu e-mail. Głosowanie przez cały czas będzie tajne – uczestnicy nie będą widzieli, ile głosów mają poszczególne drzewa. W dniach 8 i 15 lutego zostaną podane cząstkowe wyniki głosowania. Zwycięzcę poznamy 20 marca podczas ceremonii rozdania statuetek Drzewa Roku 2024 w Parlamencie Europejskim w Brukseli.

Wszystkie drzewa biorące udział w konkursie mają swoje numery. Polskie drzewo Buk Serce Ogrodu – The Heart of the Garden otrzymało nr 8 – COMPETITION NUMBER 8. Serce Ogrodu (Heart of the Garden) to dwustuletni buk pospolity (Fagus sylvatica) rosnący w Arboretum w Wojsławicach (gm. Niemcza, woj. dolnośląskie). Drzewo zwyciężyło w 2023 roku w konkursie Klubu Gaja Drzewo Roku, otrzymując 6643 głosy internautów i tym samym zapewniło sobie start w tegorocznym konkursie europejskim. Więcej na jego temat pisaliśmy TUTAJ.

image by Archiwum Klubu Gaja / Bożka Piotrowska

Wśród rywali polskiego drzewa do tytułu Europejskiego Drzewa Roku 2024 znalazło się 14 ulubionych przez lokalne społeczności drzew z całej Europy, które wygrały w konkursach krajowych. Wszystkie je łączą niezwykłe historie i fakt, że są ważną częścią lokalnego życia i dumą mieszkańców. Znalazły się wśród nich m.in. 400-letnia morwa biała – Zielona Dama Parku Narodowego „Krka” w Chorwacji, ponad 300-letni Dąb Viiralt – kultowe drzewo, upamiętnione na srebrnej monecie z okazji 90. rocznicy Estonii, ponad 650-letnia lipa Maria w Oisterwijk w Holandii, Łotewski Wiekowy Dąb Kaņepju w Jērcēni – drugi co do wielkości dąb w tym kraju i w krajach bałtyckich — duma i symbol lokalnej społeczności czy hiszpański dąb z La Vega, pod którego baldachimem mieści się łącznie dwa tysiące osób.

Organizatorem konkursu na Europejskie Drzewo Roku jest Environmental Partnership Association (EPA) z siedzibą w Brukseli. W Polsce konkurs Drzewo Roku organizuje Klub Gaja. Polskie drzewa mają już swoje osiągnięcia w tym corocznym europejskim plebiscycie. W 2017 roku zwycięzcą konkursu został Dąb Józef z Wiśniowej w woj. podkarpackim, w 2022 roku tytuł Europejskiego Drzewa Roku otrzymał Dąb Dunin – Strażnik Puszczy Białowieskiej, a 2023 roku Dąb Fabrykant z Łodzi.

NGO konkurs drzewa Klub Gaja Ekologia i środowisko kultura marketing regionalny Europejskie Drzewo Roku Drzewo Roku 2023


Nazwa wydarzenia:
Ruszyła tegoroczna edycja konkursu na Europejskie Drzewo Roku
Czas:
2024.2.1 - 2024.2.22
Tematy:
Ekologia i środowisko, Kultura i sztuka, Marketing regionalny, Organizacje pozarządowe / NGO
Nadawca:
Environmental Partnership Association (EPA)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek